عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره زیان های وارد شده سال های گذشته بر این سازمان در جریان خرید میوه شب عید گفت: امسال برای جلوگیری از این وضعیت و ساماندهی بازار، تعاونی های روستایی و تشکل ها جایگزین مباشران برای خرید میوه شب عید کشور شدند.
کد خبر: ۱۰۸۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 24 December 2022

به گزارش «تابناک البرز» منوچهر توسلی در آیین تودیع و معارفه مدیر تعاون روستایی استان البرز گفت: یکی از وظایف ابلاغی سازمان تعاون روستایی توزیع میوه شب عید است که یک آزمون جدی برای این تعاون سازمان به شمار می رود.

وی با تاکید بر این نکته که باید در توزیع میوه شب عید کلانشهرهای تهران و کرج می بایست از ظرفیت تعاونی های روستایی استفاده شود، افزود: تشکل ها و تعاون روستایی بایستی خودشان کار نظارت در حمل و نگهداری و توزیع میوه شب عید را عهده دار باشند.

توسلی، راه اندازی یک شرکت حمل و نقل تحت پوشش سازمان تعاون روستایی برای نقل و انتقال میوه در کشور ضروری دانست و بیان کرد: داشتن چنین شرکتی می تواند در توسعه فعالیت های سازمان تعاون روستایی و خدمات رسانی بهتر به مردم تاثیر گذار شود.

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار کرد: امسال تعاون روستایی در خرید گوجه و بحران جنوب کشور موفق عمل نکرد و دلیل اصلی آن از دست رفتن نقدینگی اتحادیه های ملی به خاطر برخی مشکلات در سال گذشته و امسال بود.

وی به ابلاغ طرح الگوی کشت و کشت قراردادی توسط وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح برای شرایط جغرافیایی و اقلیمی ایران موثرترین راه است .

حمایت از اتحادیه ها برای رسیدن به امنیت غذایی

سیدمحسن موسوی مدیر سابق تعاون روستایی البرز نیز در این آیین گفت : ایجاد ۲ روستابازار با کمک شهرداری ها و تشکل های مردم نهاد البرز در سال های اخیر نقش موثری در عرضه مستقیم میوه در بازار این استان دارد.

وی اظهار کرد: استان البرز به رغم اینکه یک استان تازه تاسیس است ولی تشکل هایی همچون اتحادیه دامداران، تعاونی تولید و تعاونی مرغداران در سطح ملی دارد که اگر حمایت کافی از آن ها انجام شود کشاورزی را به سمت توسعه سوق می دهند.

وی گفت: ۲ انبار نگهداری گندم سال گذشته در البرز تجهیز و به روزرسانی شد که در نتیجه آن پس از ۱۲ سال خرید گندم توسط تعاون روستایی عملیاتی شد ضمن اینکه سقف سرمایه گذاری تشکل ها در صندوق حمایت توسعه استان افزایش یافت.

در این آیین از خدمات ۳.۵ ساله سید محسن موسوی قدردانی شد و عادل مصدقی دوگاهه به عنوان مدیر جدید تعاون روستایی البرز فعالیت کاری خود را آغاز کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار