خطیب نماز جمعه قم گفت: اولویت کشور صیانت از اصل وحدت کلمه است، اتحاد مردم و مسئولان موجب اقتدار کشور است و تا به حال نیز این اتحاد به کشور اقتدار بخشیده و باید آن را حفظ نماییم‌.
کد خبر: ۱۰۸۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸ 24 December 2022

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: به طور کلی دشمن درصدد است تا ما را به خطای راهبردی در تشخیص اولویت‌های کشور، نظام و ملت ایران مبتلا کند، تا مساله اهم بین مسائل مهم یا غیرمهم گم شود و موضع‌گیری غلط صورت گیرد.

وی گفت: با توجه به این نقشه دشمن در این شرایط باید کاملا هوشمندانه عمل کرد، بدانیم باید از هر سخن یا موضعی که به نفع دشمن و تکمیل نقشه دشمن است، پرهیز کنیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد با مقوله حجاب با یک تیر چند نشان را بزند، اول بی‌حجابی را نماد اعتراض ملی جلوه بدهد و آن را از مقوله فرهنگی اجتماعی به مقوله سیاسی تبدیل کند و احساسات مردم را برانگیزاند و آنها را به این امر مشغول کند.

وی افزود: ثانیا با حساس کردن فضای دینی جامعه و بحرانی نشان دادن آن، متدینان را به واکنش‌های انفعالی و هیجانی وادار کند و مردم را به جان هم بیندازد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: ثالثا این تهاجم فرهنگی و شبیه‌خون فرهنگی از سال‌ها استمرار داشته و دشمن حربه بدحجابی را از همان ۳۰ سال پیش مورد استفاده قرار داده است.

سعیدی تصریح کرد: این برنامه‌های دشمن؛ از سوی دستگاه ذی‌ربط متاسفانه آن طور که باید جدی تلقی نشده، نتیجه‌اش هم وضع کنونی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنان خود با اشاره به سوم جمادی‌الثانی سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: بررسی سیره و زندگی حضرت زهرا در همه عرصه‌ها مانند عبادت، بندگی، ولایتمداری، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، خانه‌داری، شوهرداری و تربیت اولاد همچنین مبارزه با جریان‌های مشکوک در کشور و مملکت ضروری است.

سعیدی با اشاره به اینکه مبارزه حضرت زهرا با جریان‌های نفاق و منحرفان، امروز درس بزرگی برای ما است بیان کرد: دفاع حضرت از حریم ولایت و نوع مبارزه‌اش با دشمنان و جریان نفوذ در جامعه اسلامی نیز از جمله درس‌های مهم زندگی آن بزرگوار می‌باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار