سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان خبر داد
تابناک هرمزگان// خواجه یی از برگزاری ویژه برنامه های ایام فاطمیه در بیش از یکهزار باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان خبرداد و گفت: استفاده از ابزار هنری برای تبیین سبک زندگی فاطمی محور این برنامه هاست.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹ 21 December 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// اسلام خواجه یی اظهار کرد: برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با رویکرد نهادینه سازی فرهنگ فاطمی و بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در جامعه برگزار می شود.
وی ضمن تشریح برنامه های کانون های مساجد به مناسبت ایام فاطمیه، افزود: برپایی مجالس روضه با دعوت از کارشناسان مجرب دینی مذهبی، سیاه پوش کردن کوچه ها و معابر، سردرب مساجد و کانون ها از شاخص ترین برنامه هاست.
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان بر بهره گیری کانون ها از ابزار هنری برای تبیین فرهنگ فاطمی تاکید کرد و گفت: اجرای سرود و نمایش های آیینی مذهبی در اولویت برنامه های کانون ها در این ایام است.
وی، برگزاری نمایشگاه های کوچه بنی هاشم و به تصویر کشیدن بیت الاحزان را یکی دیگر از برنامه های شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در ایام فاطمیه برشمرد.
خواجه یی افزود: برپایی نمایشگاه های کتاب فاطمی به منظور معرفی آثار خطی مرتبط با سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و برگزاری مسابقات کتابخوانی فاطمی با هدف آشنا نمودن آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان با سبک زندگی حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه های ویژه ایام فاطمیه در کانون های مساجد است.
وی، بازنشر احادیث مرتبط با حضرت فاطمه(س) در بستر فضای مجازی، برگزاری مسابقه خطاطی و نقاشی با موضوع ایام فاطمیه و تهیه و توزیع بسته های مواد غذایی بین نیازمندان و ایتام را بخش دیگری از برنامه های کانون ها در این ایام ذکر کرد.
خواجه ایی اضافه کرد: طرح تلاوت نور، برپایی ایستگاه های صلواتی و اجرای طرح شنبه های با کتاب با موضوع معرفی کتاب های مرتبط با سیره و زندگی حضرت فاطمه(س) از دیگر برنامه هاست.
وی از اجرای طرح سه شنبه های تکریم با هدف قدردانی از مادران شهدا در ایام فاطمیه، دیدار با مادران سادات عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و طراحی و چاپ و توزیع بروشور سیره حضرت فاطمه(س) بین نمازگزاران به عنوان بخشی دیگر از برنامه های ایام فاطمیه نام برد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار