کد خبر: ۱۰۸۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸ 18 December 2022

اجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در مناطق روستاییاجرای برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در مناطق روستایی

 برنامه‌ای که در راستای دسترسی افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی و محروم شهری به خدمات کلیدی در زمینه سلامت، آموزش، تامین معاش و... دسترسی و فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تابناک از ماسال مهندس گیل چالانی فرماندار ماسال در نشست تخصصی برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) که امروز در دفتر کار ایشان برگزار شد بیان کرد:  توانبخشی مبتنی بر جامعه، برنامه‌ای برای ارائه خدمات توانبخشی، کاهش فقر، برابرسازی فرصت‌ها و فراگیرسازی اجتماعی افراد دارای معلولیت است که از طریق تلاش‌های مشترک افراد دارای معلولیت، خانواده‌ها و سازمان‌های آنها، اعضای جامعه و سایر بخش‌های دولتی و غیردولتی مرتبط با حوزه‌های سلامت، آموزش، اشتغال و اجتماعی انجام می‌شود.

فرماندار ماسال بیان کرد این برنامه افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی و محروم شهری را شناسایی کرده و خدمات کلیدی به ویژه در زمینه سلامت، آموزش،  تامین  معاش و ... را ارئه می دهد.

گیل چالانی اظهار داشت:  شرایط باید برای معلولین ایجاد شود تا این عزیزان بتوانند به مانند سایر افراد جامعه از مزایای توسعه برخوردار شوند ونقش موثری را  در توسعه جامعه خود ایفا کنتد.

فرماندار بر لزوم تشکیل شورای توانبخشی در روستا تاکید کرد و افزود: این شورا  با عضویت، دهیاران ، اعضای شورا، بهورزان خانه بهداشت، معتمدین و نماینده معلولان به جهت  شناسایی افراد دارای معلولیت و تسریع در ارائه خدمات  تشکیل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار