یکی از مسائل و مشکلات و بحث اصلی مردم کرمانشاه، مشکل ترافیک شهری است که مسؤولان استان با یک دیدگاه کلی به دنبال حل اصولی آن در حوزه زیرساختی هستند.
کد خبر: ۱۰۸۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ 18 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ترافیک کلانشهر کرمانشاه دیگر امان شهروندانش را بریده به خصوص در هسته مرکزی شهر و در بعدازظهرها...

روز گذشته حول و حوش ساعت ۱۲ ظهر حوالی میدان سپاه حدود یک ربع در گره ترافیکی گیر کردم همین معطلی دلیلی شده تا مسافران سر صحبت را با راننده تاکسی باز کردند، یکی از مسافران می‌گفت: هر روز این مسیرم است، صبح‌ها بهتر است ولی این ساعت که مدارس تعطیل می‌شوند همین ترافیک رو شاهد هستیم.

راننده در جواب، گفت: بیشتر مواقع سعی می‌کنم این ساعت اینجا مسافر نزنم، ترافیک آدم رو کلافه می‌کنه طبق وعده مسؤولان قراره این تقاطع سپاه خرداد سال آینده افتتاح شود اگه این اتفاق بیفته وضعیت خیلی خوب میشه کار عمرانی وسط شهر باید سریع به اتمام برسد تا مردم اذیت نشوند.

همین که به صحبت‌ها گوش می‌کردم، یکی دیگر از مسافرهای که صندلی جلو کنار راننده نشسته بود، گفت: برای رفع این مشکل شهری ارائه ایده‌های جدید، فکری نو، و اقدامی علمی و خلاقانه ضروری است، مسؤولان برای حل مشکل ترافیک شهری باید به‌ صورت علمی اقدامات لازم را به عمل آورند. 

بله، متأسفانه خیابان‌های شهر کرمانشاه مدام شاهد ترافیک سنگین است که شهروندان را کلافه کرده، دیگر زیرساخت‌های این کلانشهر جوابگوی این حجم جمعیت و این تعداد خودرو نیست.

کرمانشاه یکی از شهرهایی است که در صدر جانباختگان تصادف قرار دارد؛ به طوریکه در سال ۱۴۰۰ براساس آمار پلیس راهور تعداد جانباختگان تصادف ۱۱۵ نفر بوده و در هفت ماهه امسال ۷۶ نفر بوده که ۷۷ درصد آن در شهر کرمانشاه اتفاق افتاده است. درسته این معضل باید به صورت اساسی حل شود اجرای طرح‌های کوتاه مدت قادر به حل مشکل نیست. 

محمد حیدری رییس پلیس راهور استان کرمانشاه در توضیح طرح‌های در دست اقدام برای کنترل ترافیک شهری به خبرنگار فارس، گفت: ترافیک یکی از موضوعاتی است که شهروندان چه در قالب عابر پیاده، سرنشین خودرو و راننده با آن مواجه هستند.

وی گفت: موضوع ترافیک با بحث زیرساختی و اقدامات کنترلی پلیس توضیح داده می‌شود که در حوزه زیرساختی با توجه به آمار شماره‌گذاری، حدود ۶۷۰ هزار وسیله نقلیه در سطح استان داریم که ۷۰ درصد از آن‌ها در مرکز استان، شهرستان کرمانشاه هستند قطعا با این حجم خودرو و سفرها با توجه به عدم جوابگوی زیرساخت‌ها به حجم تردد؛ بار سنگینی از ترافیک بر معابر تحمیل می‌شود.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: بار ترافیکی در هسته مرکزی شهر کرمانشاه در طول خیابان مدرس به سمت میدان کاشانی و انقلاب که مراکز تجاری و درمانی هستند، بیشتر است به خصوص در بعدازظهرها، البته طرح‌های کوتاه مدتی برای این مشکل داریم مانند طرح زوج و فرد که در نیمه دوم سال به علت تراکم سفر اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: جلسات شورای ترافیک برگزار می‌شود که با توجه به دیدگاه استاندار و شهردار کرمانشاه، الان دیگر به دنبال حل مشکلات ترافیکی در حوزه زیرساختی هستند.

حیدری یادآور شد: یکی از میادینی که در طول روزهای هفته به‌خصوص پنجشنبه‌ها بیشترین گره ترافیکی داشتیم، میدان شهدا بود که با افتتاح کمربندی از سمت حافظیه به سمت کیانشهر و همچنین به سمت آرامستان جدید بخشی از مشکلات این میدان حل شده است.

وی گفت: شهرک صدرا و پردیس با توجه به جمعیتی زیاد که دارد، راه دسترسی آن یک مسیر است که بار ترافیکی سنگینی را به میدان آزادگان تحمیل می‌کند که با تدابیر شهردار از انتهای باغ پرندگان یک راه‌دسترسی به داخل این شهرک‌ها باز می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: پل قره‌سو نرسیده به تقاطع امام حسین(ع) همیشه گره ترافیکی داریم که برای حل آن لاین را تعریض خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای حل مشکل ترافیک شهر کرمانشاه یک دیدگاه کلی بین مسؤولان است و به دنبال حل آن هستند.

حیدری گفت: اتوبوس‌های که در وضعیت فعلی در شهر کرمانشاه تردد دارند از نظر سن فرسودگی وضعیت خوبی ندارند و از نظر تعداد هم حداقل هستند که با زحمات شهرداری ۱۰۸ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و در حال ورود به چرخه کار هستند که علاوه بر رضایت شهروندان سبب کاهش سفر مسافربرهای شخصی در معابری از شهر خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار