رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیرو درخواست مرغداران از ذخیره‌سازی خانگی گوشت مرغ در کشور توسط مردم، خوشبختانه این طرح در استان کرمانشاه با استقبال خوبی مواجه شد.
کد خبر: ۱۰۸۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸ 18 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علی چاله‌چاله» اظهار کرد: درپی افزایش جوجه‌ریزی و سقوط قیمت مرغ در بازار، تولیدکنندگان از مردم خواستند برای کمک به تولید با خرید و ذخیره‌سازی مرغ در منازل، به تنظیم بازار کمک کنند.

وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی خانگی مرغ توسط مردم موجب می‌شود قیمت مرغ در ماه آینده افزایش سرسام‌آور نداشته باشد، افزود: در چند هفته اخیر افزایش عرضه مرغ در بازار موجب کاهش قیمت آن در بازار شد بطوری که قیمت آن به ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان در هر کیلوگرم نیز رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: با مشارکت شهروندان از این طرح خوشبختانه قیمت مرغ در روزهای اخیر در بازار به حدود ۵۵ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

چاله‌چاله، با بیان اینکه برای نظارت بر بازار کالاهای اساسی هفته ای ۲ بار جلسه ستاد قرارگاه امنیت غذایی در استان برگزار می شود، افزود: هم اینک روزانه حدود ۱۵۰ تن گوشت مرغ گرم در استان توزیع می شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این برای تامین نیاز شهروندان به گوشت قرمز نیز توزیع گوشت منجمد گوساله نیز در استان در حال انجام است.

چاله چاله، با بیان اینکه به دلیل کاهش گوشت مرغ با کاهش قیمت و در نتیجه کاهش جوجه ریزی مواجه هستیم افزود: این سازمان تسهیلاتی را برای مرغداران در نظر گرفته است که می توانند با مراجعه با جهاد کشاورزی از این بسته های حمایتی مطلع شوند و از آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: عمده حمایت این سازمان از نژاد مرغ «آرین» متمرکز شده است و چنانچه مرغداری هایی که این نژاد را پرورش دهند با حمایت بیشتری مواجه می شوند به طوری که تولیدات آنها به صورت تضمینی از آنها خریداری خواهد شد.

هرکیلوگرم گوشت مرغ براساس قیمت مصوب 63 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

در استان کرمانشاه ۵۷۶ واحد مرغ گوشتی مشغول فعالیت است.

این استان ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار