رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: اختصاص تسهیلات برای تکمیل کارخانه سیمان سمنگان در گرو صادرات محصول است.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 08 October 2015

یحیی نیک دل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه چندین سال است که تکمیل ساخت این پروژه به علت عدم اختصاص اعتبار به عقب افتاده است، افزود: پیگیریهای فراوانی برای تکمیل این پروژه انجام شده است اما اختصاص اعتبار برای تکمیل این پروژه از محل صندوق توسعه ملی هنوز قطعی نشده است.

وی ادامه داد: باید موضوع صادراتی بودن محصولات این کارخانه تایید شود تا تسهیلات لازم اختصاص یابد. در حال حاضر بانک قول 90 درصدی برای تایید این موضوع را داده است و فقط باید مسئولان کارخانه اسناد و مدارک خود را تکمیل کنند.

نیک‌دل با بیان اینکه تسهیلات مورد نیاز برای تکمیل این کارخانه، ریالی و ارزی است، یادآور شد: قرار بر این بود تا اعتبارات ارزی این کارخانه را بانک صنعت و معدن و اعتبارات ریالی را بانک ملی اعطا کند.

نیک دل تصریح کرد: کلنگ ساخت این کارخانه از چندین سال گذشته بر زمین خورد و هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی 60 درصدی است و تکمیل این کارخانه به علت ارائه نشدن تسهیلات نیمه کاره رها شد.

اجرای این پروژه نیازمند اختصاص ‌24 میلیون و 800 هزار یورو تسهیلات ارزی و‌ 400 میلیارد ریال تسهیلات ریالی است. ظرفیت این پروژه تولید 3300 تن سیمان است. با تکمیل این پروژه، برای 700 نفر به صورت مستقیم و 2000 نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد. تا‌کنون 600 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پروژه هزینه شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار