درحال حاضر کیفیت هوای ۱۱ منطقه مشهد در شرایط قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ 14 December 2022

به گزارش تابناک رضوی، بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد و بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۵۱ در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار داشته است.

همچنین در حال حاضر شاخص کیفیت هوا برای میانگین کل ایستگاه‌ها در سطح شهر با عدد ۱۴۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است. این شاخص روز گذشته در همین زمان عدد ۱۲۲ بود و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود. افزایش شاخص نشان می‌دهد امروز بر آلودگی هوا افزوده شده است.

در شرایط فعلی کیفیت هوای مناطق ایستگاه‌های طرق، نخریسی، لشکر، سجاد، خیام جنوبی، چمن، امامیه، خیام شمالی، پایانه امام رضا(ع) و مفتح در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد. همچنین شاخص کیفیت هوا از ایستگاه‌های رسالت، ویلا، صدف، آوینی، شهر، خاقانی و سرافرازان در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

امروز تنها از ایستگاه ماشین ابزار وضعیت قابل قبول گزارش شده است.

بیشترین غلظت آلودگی هوا در ایستگاه سجاد با عدد ۱۷۱ است. میزان غلظت هوای مشهد از ساعت یک بامداد با شاخص ۱۴۲ تاکنون روند افزایشی را طی کرده و در یک ساعت گذشته به ۱۵۱ رسیده است.

در شرایطی که کیفیت هوا ناسالم گزارش می‌شود، احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان وجود دارد و بهتر است شهروندان تا حد امکان برای کارهای غیر ضروری از منزل خارج نشوند.

شاخص کلی کیفیت هوا در وضعیت پاک از صفر تا ۵۰ ای‌کیوآی و در وضعیت سالم بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای‌کیوآی است. به همین ترتیب اگر شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای‌کیوآی قرار گیرد، وضعیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است. عدد ۱۵۱ تا ۲۰۰ وضعیت هوای ناسالم برای همه گروه‌ها، عدد ۲۰۱ تا ۳۰۰ وضعیت خیلی ناسالم و بالاتر از عدد ۳۰۰ وضعیت بحرانی و خطرناک را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار