رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی از فعالیت ۳۷ مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و تحصیل ۲۳ هزار و ۱۸ دانشجو در این مراکز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ 13 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر محمدعلی گودرزی امروز(۲۱ آذر) در مراسم معارفه رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرمانشاه، با اشاره به جدی شدن توجه به آموزش های مهارتی در کشور، اظهار کرد: جهاددانشگاهی جزو نادر مجموعه‌هایی است که در اساسنامه آن به صراحت ماموریت برگزاری دوره های آموزشی علمی کاربردی آمده است.

وی افزود: توجه به آموزش‌های علمی کاربردی در اساسنامه جهاددانشگاهی در سال ۱۳۷۰ درحالیست که در آن زمان دانشگاه جامع علمی کاربردی فعالیت خود را هنوز آغاز نکرده بود.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های جهاددانشگاهی که به صراحت روی آن تاکید شده، آموزش مهارتی است.

وی در ادامه به فعالیت ۳۷ مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: غیر از استان یزد که مرکز آن به دانشگاه تبدیل شده، در تمام استانهای کشور، مرکز علمی کاربردی داریم.

گودرزی تعداد دانشجویان این مراکز را ۲۳  هزار و ۱۸ نفر اعلام کرد و گفت: حدود ۱۰ تا یازده درصد از جمعیت دانشجویی ۵۳۹ مرکز علمی کاربردی کشور در مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مشغول به تحصیل هستند که جمعیت قابل قبولی است.  

وی در ادامه با اشاره به مطلوب بودن وضعیت کیفی مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در کشور، اعلام کرد: براساس ارزیابی هایی که در سالهای اخیر به منظور رتبه بندی مراکز علمی کاربردی کشور صورت گرفته، تعدادی از مراکز ما جزو ۱۰ مرکز برتر بوده اند که مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرمانشاه هم یکبار جزو این مراکز برتر بوده است.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: اخیرا هم که ۳۰ مرکز برتر کشور مشخص شدند، پنج تا شش مرکز علمی کاربردی ما جزو این مراکز قرار داشتند که این نشان می دهد مجموعه جهاددانشگاهی در این حوزه موفق عمل کرده است.

گودرزی اظهار کرد: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی  هم از نظر تعداد دانشجو و هم از نظر وسعت بزرگترین موسسه آموزش عالی علمی کاربردی در بین موسسه های هلال احمر، نیروی انتظامی و شهرداری است.

وی در ادامه به وضعیت فعالیت های فرهنگی در این موسسه هم اشاره ای کرد و گفت: در این رابطه کارهای ارزشمندی صورت گرفته و افتخار می کنیم مجموعه ما روی هویت فرهنگی و انقلابی دانشجویان توجه و تاکید دارد.

این مسئول اضافه کرد: بعد از فروکش شدن بیماری کرونا، فعالیت های زیادی را در این حوزه با قوت و قدرت در دستور کار قرار دادیم و در حال حاضر هم حدود ۸۵ کانون دانشجویی فرهنگی و تعداد زیادی تشکل و کانون های دیگر داریم که حدود چهار هزار دانشجو در آنها فعالیت می کنند.

وی در ادامه مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه را از جمله موفق ترین مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کشور خواند و اظهار امیدواری کرد روند این موفقیت ها ادامه داشته باشد. 

در ادامه این مراسم بهرام بادکو رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه هم ضمن قدردانی از زحمات حمیدرضا مجردی رئیس پیشین مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرمانشاه، برای خلیل جلیلی رئیس جدید این مرکز آرزوی موفقیت کرد.  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار