از آنجائیکه این رسانه همواره سعی بر رعایت انصاف و قضاوت بر پایه حقانیت نموده است ،برخود لازم دید تا ضمن مطالعه جوابیه اداره کل بهزیستی ،صحت و سقم آن را به اطلاع مخاطبین برساند.
کد خبر: ۱۰۸۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱ 12 December 2022

تابناک ایلام :: شب گذشته این رسانه در مطلبی انتقادی براساس گلایه یک معلوم نابینای حافظ قرآن با عنوان " مدیرکل بهزیستی بخواند : در حق این معلول نابینا جفا کردید " مواردی را به رشته تحریر درآورد.

متعاقب آن روابط عمومی بهزیستی در واکنش به این مطلب جوابیه ای را ارسال که براساس قانون مطبوعات عینا با ضمیمه توضیحاتی منتشر پی نماید 

مسئول محترم خبرگزاری تابناک در استان ایلام

 

احتراما پیرامون مطلب "در حق این نابینا جفا کردید" که خطاب به این اداره کل در آن رسانه منتشر شده خواهشمند است بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه ذیل اقدام نمایید:

 

ضمن احترام به دغدغه مندی آن رسانه و در جهت تنویر افکار عمومی به استحضار می رساند برگزاری همایش تجلیل از افراد دارای معلولیت نخبه و موفق کشور با حضور ریاست محترم جمهور به این اداره کل ابلاغ و درخواست اعزام 5 نفر از معلولان موفق و نخبه به عنوان سهمیه استان ایلام برای شرکت در این همایش که 11آذرماه برگزار شد اعلام که پس از رایزنی و هماهنگی لازم با شماری از معلولان در نهایت 5 فرد دارای معلولیت موفق و نخبه برای حضور در این برنامه اعلام آمادگی کردند.

در این راستا ضمن هماهنگی های لازم با این افراد در خصوص شرایط، ضوابط، اسکان، وسیله نقلیه جهت تردد و همچنین هزینه های سفر اطلاع رسانی لازم به این عزیزان توسط کارشناس مربوطه انجام گرفت.

با توجه به اینکه یکی از این افراد روشندل به دلیل داشتن همراه اعزام جمعی برایش مقدور نبود بصورت انفرادی و شخصی به تهران عزیمت و مقرر شد پس از بازگشت کلیه مستندات هزینه های سفر توسط بهزیستی به این شخص و سایر افراد اعزامی پرداخت شود.

اسکان این افراد و پذیرایی از آنها در مدت حضور در تهران و در زمان برگزاری همایش تا زمان بازگشت انجام گرفته ولی در خصوص عدم تجلیل از شرکت کنندگان در این همایش لازم به توضیح است پس از مکاتبه سازمان بهزیستی کشور، نسبت به اخذ شماره شبا این شرکت کنندگان و ارسال آن بصورت مکتوب پیش از اعزام این افراد به همایش انجام شده و تاخیر در واریز هدیه نقدی شرکت کنندگان از عهده این اداره کل خارج می باشد.

ضمن احترام به آن رسانه به استحضار می رساند مطالب مندرج در نقد منتشر شده نظیر عدم اجازه سرو ناهار، عدم تامین اسکان، عدم پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب و خورد و خوراک و تامین آنها از جیب مددجو و عدم معرفی مکتوب به همایش کذب بوده، کلیه مستندات افراد دارای معلولیت اعزامی به این همایش نظیر مکاتبه جهت معرفی و اسکان و ارسال شماره های حساب جهت تقدیر در اداره کل بهزیستی موجود و در تایید این مطالب از اظهارات مابقی افراد دارای معلولیت اعزامی می توانید مطلع شوید.

لازم به ذکر است این اداره کل خط مقدم دفاع از حقوق جامعه هدف اعم از افراد دارای معلولیت و غیره قرار داشته و در صورت مشاهده ضایع شدن حقوق این عزیزان بر حسب وظیفه قانونی مطابق با قوانین و مقررات ورود خواهد کرد.

روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان ایلام

 

توضیحات تابناک :

رسالت رسانه رسانیدن صدای مردم از هر طیفی است که این رسانه با تکیه بر مصاحبه با فرد نابینا در راستای احقاق حقوق تضییع شده احتمالی مبادرت به انتشار این مطلب نمود.

از آنجائیکه این رسانه همواره سعی بر رعایت انصاف و قضاوت بر پایه حقانیت نموده است ،برخود لازم دید تا ضمن مطالعه جوابیه اداره کل بهزیستی ،صحت و سقم آن را به اطلاع مخاطبین برساند.

با توجه به بررسی های صورت گرفته و مصاحبه این رسانه با یوسفی دبیر انجمن دفاع از حقوق معلولین استان که یکی از اعزام شدگان به همایش تهران بود ،جوابیه اداره کل بهزیستی را تایید می نماید. 

آنگونه که یوسفی نیز بر آن مهر تایید زده و اعلام نمود ادعاهای نابینای اشاره شده با واقعیت فاصله داشته و از نظر تکریم ،اسکان و پذیرایی قصوری متوجه بهزیستی استان نیست ،ما نیز بر اساس وجدان و انصاف عذرخواهی خود را از بهزیستی استان اعلام می داریم .

یقینا این رسانه بدون حب و بغض نسبت به انتشار مطالب انتقادی نموده و در راستای اصلاح رفتارها و بهبود کارکردها مبادرت به انتشار مطالب انتقادی نموده است 

کاش این هم استانی روشندل که روحشان را با آیات قرآن مانوس کرده اند ،به همان اندازه نیز تعلیمات قرآنی را در بیان واقعیات سرلوحه قرار دهند ،تا از طریق وارونه کردن حقایق ،خبرنگار رسانه را به خطا ننداخته تا اقدامات یک دستگاه تحت شعاع قرار نگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار