تیم هندبال زاگرس اسلام‌آبادغرب به عنوان تنها تیم توپی غرب کشور که در لیگ برتر حضور دارد و در حالی که نیمی از بازی‌های لیگ برتر را انجام داده است با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کند بطوریکه هزینه خرید لباس‌های زمستانی بازیکنان را هم ندارد.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ 10 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا تیم هندبال زاگرس اسلام‌آبادغرب امسال با وعده و قول مسئولان جهت حمایت های مالی، راهی مسابقات لیگ برتر شد اما تاکنون به این وعده ها عمل نشده است و این در حالی است که بازی های لیگ برتر به صورت رفت و برگشت برگزار می شود و هزینه های رفت و آمد، اسکان و غذای تیم، هزینه های سرسام‌آوری دارد.

لیگ برتر هندبال امسال با ۱۲ تیم کار خود را آغاز کرد که برخی از تیم ها با هزینه های میلیاردی از طریق کارخانجات و شرکت های خصوصی، پای به این مسابقات گذاشتند اما تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب هنوز اسپانسری برای حمایت ندارد و وعده مسئولان هم در ابتدای لیگ برتر برای حمایت های مالی به جایی نرسیده است.

باوجود شرایط مالی بسیار بدی که تیم دارد اما نتایج قابل قبولی تا به امروز کسب کرده است بطوریکه این تیم از هشت بازی انجام شده، سه برد، یک تساوی، چهار شکست را به دست آورده و با پنج امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد و این در حالی است که در این هشت بازی چهار تیم مدعی لیگ برتر هم حضور داشتند.

استاندار ورزش‌دوست کرمانشاه به صورت جهادی وارد میدان شود

مدیرعامل باشگاه هندبال زاگرس اسلام آبادغرب روز شنبه در خصوص آخرین وضعیت تیم گفت: ورزش گروهی بسیار با ورزش انفرادی متفاوت است چراکه در ورزش انفرادی اگر شرایط مهم مهیا نباشد، ورزشکار می تواند با سعی و تلاش بخشی از کمبودها را جبران کند اما در ورزش گروهی برای کسب موفقیت باید همه شرایط مهیا باشد تا تیم بتواند در آرامش کامل به اهداف خود برسد.

«سجاد اعظم» با اشاره به اینکه شرایط تیم‌داری در استان کرمانشاه به نسبت سایر استان های کشور به مراتب سخت‌تر است، افزود: تیم هایی که در لیگ برتر حضور دارند از طرف کارخانجات، پتروشیمی ها و بخش خصوصی آن استان حمایت می شوند و با تمام امکانات در لیگ برتر حضور دارند اما در استان کرمانشاه وضعیت متفاوت است.

وی با بیان اینکه استاندار کرمانشاه شخصی ورزشکار و ورزش دوست هستند، گفت: به دلیل هزینه های بالای لیگ برتر قصد حضور در لیگ برتر را نداشتیم اما آقای امیری مقدم استاندار کرمانشاه در جلسه ای با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و رییس سازمان برنامه و بودجه بر حضور تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب در لیگ برتر تاکید کردند و قول دادند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این تیم کمک می شود.

اعظم در ادامه اظهار داشت: بعد از حدود پنج ماه که از این وعده می گذرد فقط مبلغ ۵۰ میلیون تومان را دریافت کردیم لذا از استاندار ورزش دوست کرمانشاه تقاضا می‌کنیم نسبت به این موضوع به صورت جهادی وارد میدان شده تا بتوانیم تیم را در ادامه راه با امکانات خوبی راهی مسابقات کنیم.

مشکلات مالی شیرازه تیم را در نیم‌فصل دوم بهم می‌ریزد

مدیرعامل باشگاه هندبال زاگرس اسلام آبادغرب با اشاره به اینکه پتروشیمی اسلام آبادغرب هم تاکنون هیچگونه کمکی به تیم ما نکرده است افزود: زمانی که خبر کمک مسئولان دولتی و یا پتروشیمی اسلام آبادغرب رسانه ای می شود، برای جذب اسپانسر سراغ هر بخش دیگری که می رویم می‌گویند شما که کمک های خوبی از سایر بخش ها دریافت کرده اید در صورتیکه تاکنون کمکی به ما نشده است.

وی گفت: ورزش شغل و وسیله امرار معاش بازیکنان محسوب می شود و وقتی آنها شرایط مالی سایر تیم ها را می بینند انگیزه کافی برای ادامه رقابت ها را ندارند و حتی به فکر فسخ قرارداد با زاگرس اسلام آبادغرب و پیوستن به سایر تیم ها هستند و این در حالی است که تیم در بازی های خارج از خانه مخارج بسیار سنگینی مانند هزینه اتوبوس، اسکان و رستوران را دارد که باید در همان روز پرداخت شود.

اعظم با اشاره به اینکه تاکنون حدود یک میلیارد تومان برای تیم هزینه شده و اجازه ندادیم مشکلات مالی بر عملکرد تیم تاثیرگذار باشد در پایان گفت: تیم الان شرایط نرمالی دارد اما ادامه رقابت ها بعد از تعطیلات نیم فصل بسیار مشکل است و با این شرایط حتما دچار مشکل می‌شویم چرا که اگر این بار تیم به دلیل مشکلات مالی متوقف شود، شیرازه تیم از هم پاشیده می شود و جمع کردن آنها خیلی سخت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار