کارگاه ۲ روزه از ایده تا فیلم‌نامه فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ 04 December 2022

به گزارش تابناک رضوی، هادی مقدم‌دوست نویسنده و کارگردان مطرح کشور در این کارگاه ۲ روزه به آموزش ایده‌یابی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای و عناصر شکل‌گیری فیلم‌نامه کوتاه پرداخت و تعدادی از ایده‌های هنرجویان حاضر در این کارگاه را مورد نقد و بررسی قرار داد.

این نویسنده چهار عنصر موقعیت، شخصیت، مضمون و بیان را ارکان اصلی تشکیل دهنده یک فیلم‌نامه جهت تولید فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای دانست و گفت: فیلمساز در ساخت فیلم کوتاه باید متوجه باشد که به عنوان یک راوی در حال روایت یک حکایت ارزشمند است. آنچه در ساخت فیلم کوتاه ارزشمند توجه فیلمساز به این مهم است که راوی بدون لکنت و با بیانی سلیس و جذاب داستان تاثیرگذار خود را روایت کند و در مسیر تحقق این مساله شخصیت‌محور یا موقعیت‌محور بودن اثر هنری هیچ تاثیری در کیفیت کار ندارد.

سجاد انتظاری، ️مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان رضوی نیز هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی هنرجویان جوان با نحوه تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای و حمایت از آثار تولیدی عنوان کرد.

وی گفت: بعد از برگزاری این کارگاه ۲ روزه علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌ها و فیلم نامه‌های خود را جهت تولید ارائه کنند تا با حمایت‌های مادی و معنوی شاهد تولیدات مطلوبی باشیم. با توجه به مهلت پایان ارسال آثار به جشنواره و زمان محدود تولید طرح‌های ارسالی به دبیرخانه استانی علاقه‌مندان تا ۲۰ آذر ماه فرصت دارند تا فیلم‌نامه‌های خود را جهت حمایت به حوزه هنری خراسان رضوی ارائه کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی حوزه هنری خراسان رضوی این کارگاه با مشارکت دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه و معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری با رویکرد فرا تهران با حضور بیش از ۴۰ هنرجو و علاقه‌مند به همراه نمایش آثار منتخب ادوار گذشته جشنواره فیلم ۱۰۰ در سالن اجتماعات حوزه هنری خراسان رضوی برگزار شد.

️سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه با موضوع ایران عزیز از ۹ تا ۱۳ اسفند ماه در تهران برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار