رییس پلیس آگاهی استان کرمان
شما اصناف و بازاریان در یک فضای قانونی فعالیت و مقررات نظام صنفی را رعایت می کنید اما عده ای به صورت زیرزمینی فعالیت های گسترده ای انجام می دهند.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 08 October 2015

سرهنگ "یدالله حسن پور” صبح امروز۱۴ مهرماه در جلسه هم اندیشی و گردهمایی پلیس با اصناف گفت: وقتی مهاجرت بیکاری و اعتیاد به مواد مخدر در جامعه وجود داشته باشد، خود به خود باعث به وجود آمدن پدیده های اجتماعی خاص مانند سرقت می شود.

 وی ادامه داد: فرد معتاد سعی بر تامین مواد مخدر خود دارد و به همین منظور دست به سرقت می زد اما ما باید با آگاهی لازم در وضعیت موجود باعث کاهش جرائم خصوصا سرقت از مغازه داران باشیم.

 حسن پور خطاب به اصناف تصریح کرد: شما اصناف و بازاریان در یک فضای قانونی فعالیت و مقررات نظام صنفی را رعایت می کنید اما عده ای به صورت زیرزمینی فعالیت های گسترده ای انجام می دهند. 

رییس پلیس آگاهی استان کرمان بیان کرد: بسیاری از افراد به صورت زیرزمینی که جای مشخصی ندارند اجناس قاچاق را می آورند و به فروش می رسانند که شما بازاریان و اصناف باید در جمع آوری و جلوگیری از اجناس قاچاق پلیس را یاری دهید.

 

وی اظهار کرد: بعضی از بازاریان در مغازه های خود کارگر افغانی را استخدام نموده اند که در این رابطه باید بگویم سرقت بازار طلافروشان را باید به یاد بیاورند اگرچه آن مجرم در افغانستان دستگیر و روانه زندان شد اما هیچ مالی به مالباختگان داده نشد.

 

حسن پور افزود: متاسفانه اتباع افغانی را نمی توان به درستی شناسایی کرد بنابراین از بکارگیری افاغنه در مغازه های خود باید جلوگیری کنید.

 

رییس پلیس آگاهی استان کرمان ادامه داد: متاسفانه جرائم نوینی در سطح شهر اتفاق می افتد و آن این است که فرد از یک مغازه خرید می کند و کارت را خود می کشد اما پرفراژی به صاحب مغازه می‌دهد که خود از قبل تهیه کرده و جعلی است.

 

وی بیان کرد: جای تاسف است با این همه آگاهی از طرف نیروی انتظامی گروهی از مردم باز به پای عابربانک ها کشانده می شوند و بدون هیچ آگاهی درستی پول را از حساب خود جا به جا می کنند و مورد کلاهبرداری قرار می گیرند.

 

حسن پور در پایان خاطر نشان کرد: امنیت اقتصادی در راستای کار بازاریان باید فراهم شود.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار