کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: قلب‌الاسد ۱۴۰ برابر نورانی‌تر از خورشید بوده و قدر ظاهری آن در آسمان شب ۱.۴ است؛ دمای سطح این ستاره ۱۲ هزار و ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بوده که سه برابر از خورشید گرم‌تر است.
کد خبر: ۱۰۷۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ 16 November 2022

تابناک فارس به نقل از ایمنا: اسرا باقریه اظهار کرد: پنجشنبه _بیست‌وششم آبان‌ماه_ یگانه قمر زمین سپیده‌دم در وضعیت مقارنه با ستاره قلب‌الاسد قرار می‌گیرد که در این موقعیت فاصله زاویه‌ای این دو جرم درخشان آسمان به ۴.۴ درجه می‌رسد. البته به علت نزدیکی به افق و فاصله کم اجرام تا لحظه طلوع خورشید رصد این پدیده فقط در صورت دسترسی به افقی باز و بدون غبار امکان‌پذیر است.

وی افزود: در این زمان قدر ماه منفی ۱۱ و ستاره قلب‌الاسد ۱.۴ است. آلفای صورت فلکی اسد ساعت ۲۳:۵۳ طلوع می‌کند. قلب‌الاسد پرنورترین ستاره صورت فلکی اسد است که در قسمت سر شیر قرار گرفته است. فاصله این ستاره تا زمین ۷۰ سال نوری است و قلب‌الاسد یک ستاره پرنور به رنگ آبی متمایل به سفید است.

این کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: قلب‌الاسد ۱۴۰ برابر نورانی‌تر از خورشید است و قدر ظاهری آن در آسمان شب ۱.۴ است. دمای سطح قلب‌الاسد ۱۲ هزار و ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد است که سه برابر از خورشید گرم‌تر است. قطر این ستاره چهار میلیون کیلومتر است که سه برابر قطر خورشید است.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار