وزیر جهاد کشاورزی، گفت: دغدغه‌های کشاورزان و دامداران سخنان به حقی است و باید با هم مشکلات را برطرف کنیم، من هم فرزند یک کشاورز هستم و مشکلات کشاورزان را درک می‌کنم و به دنبال برطرف کردن آن هستیم.
کد خبر: ۱۰۷۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ 15 November 2022

به گزارش تاباک قم، سید جواد ساداتی‌نژاد ظهر امروز در حاشیه جلسه با بهره‌برداران بخش کشاورزی قم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در بحث تغییر الگوی کشت پیشرفت‌های بسیار خوبی داریم و براساس ابلاغی که صورت گرفته است مسائل این حوزه به صورت منظم و هفتگی در استان‌های کشور دنبال و برای فرهنگ‌سازی آن اقدام‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: روستاها و شهرهای تولیدکننده محصولات کشاورزی با محوریت کشت‌های گلخانه‌ای و شیلات در کنار سواحل جنوبی کشور ایجاد می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در این روستاها و شهرهای مدرن تمامی مراحل تولید محصولات کشاورزی تا فرآوری و عرضه آن به بازار توسط خود مردم ساکن در این شهرها انجام‌ می‌شود.

ساداتی‌نژاد گفت: در مرحله نخست، این طرح در سواحل جنوبی کشور اجرا می‌شود و پس از ارزیابی‌های لازم اجرای آن در سایر سواحل و مناطق کشور نیز دنبال خواهد شد.

همچنین سید جواد ساداتی‌نژاد در دیدار با بهره‌برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی قم که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، اظهار داشت: به‌زودی با مصوبه دولت به دستور رئیس جمهور حمایت‌های بیشتری از دامداران به عمل خواهد آمد همچنین خرید گوشت و مرغ را در راستای تنظیم بازار انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به این که از ابتدای دولت سیزدهم حوزه نظارت بر بازار به بخش کشاورزی سپرده شد گفت: ما امیدواریم روز به روز مدیریت این بخش با تامین نظر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان منسجم‌تر صورت پذیرد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: دغدغه‌های کشاورزان و دامداران سخنان به حقی است و باید با هم مشکلات را برطرف کنیم، من هم فرزند یک کشاورز هستم و مشکلات کشاورزان را درک می‌کنم و به دنبال برطرف کردن آن هستیم.

ساداتی‌نژاد گفت: در دولت سیزدهم بیش از 25 درصد تولید جو بیشتر شد و عمده تولیدات کشاورزی به خصوص در حوزه زراعت افزایش یافت، قیمت کود فقط 15 درصد رشد دارد و برای کاهش قیمت آن بسیار تلاش کردیم، قیمت جهانی این محصول سه برابر رشد کرد و ما تنها 30 درصد قیمت آن را از بهره‌برداران می‌گیریم و 12 هزار میلیارد تومان یارانه برای این کار اختصاص یافت.

وزیر جهاد کشاورزی درادامه با بیان اینکه بخش کشاورزی باید در کشور اقتصادی شود، تصریح کرد: در بانک کشاورزی نباید سدی مانع پرداخت تسهیلات به بهره‌برداران بخش کشاورزی باشد و در قالب دامدار کارت باید تامین مالی دامداران به سهولت انجام شود.

وی افزود: در بحث مطالبات با توجه به مصوبه‌های ستاد اقتصادی دولت مطالبات دامداران و مرغداران پرداخت خواهد شد. در مورد خرید میوه شب عید نیز نگاه ما برون سپاری است تا کار توسط اتحادیه‌ها و تشکل‌ها انجام شود.

ساداتی‌نژاد گفت:‌ در بحث آب هم به دنبال مدیریت حجمی هستیم، اگر میزان آب تخصیص یافته به کشاورزان مشخص باشد بهره‌برداران خودشان می‌دانند چگونه کشت و میزان آب خود را مدیریت کنند، چرا که الگوی کشت را نمی‌توان دستوری اجرا کرد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور دستور داد بسته حمایتی برای حوزه دام داشته باشیم، در این بسته حمایتی 10 هزار میلیارد تومان توافق شد برای صندوق‌های حمایتی کشاورزی به خصوص در حوزه دام سبک تخصیص یابد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار