مدیرکل امور شهری استانداری قزوین:
در سه سال گذشته بیش از 3000 میلیارد ریال اعتبار از محل ارزش‌افزوده به شهرداری‌های استان قزوین تخصیص یافته است/تجمع غیرقانونی صاحبان سگ‌های نژاد زنده‌یاب در قزوین، با دخالت فرمانداری قزوین لغو شد/۲۱ نمایش خیابانی و عروسکی به منظور آموزش حقوق و تكالیف شهروندی در سطح شهر برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 07 October 2015
3000 میلیارد ریال از محل ارزش‌افزوده به شهرداری‌های استان قزوین اختصاص یافت

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، ایرج زاهدپور در جلسه بررسی اقدامات انجام شده در حوزه شهری استان قزوین در رابطه با درآمد شهرداری‌های استان در سه سال گذشته اظهار داشت: در سه سال گذشته بیش از 3000 میلیارد ریال اعتبار از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های استان قزوین تخصیص یافته است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین بیان کرد: تخصیص این اعتبار در سال‌های قبل از 92 تنها 1000 میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال‌ 92 تا کنون بیش از 3 برابر شده که همین موضوع سبب رشد و توسعه نسبی در استان قزوین شده است.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که توسط شهرداری‌های استان قزوین به ویژه شهرداری شهر قزوین در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی انجام شده افزود: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در زمینه عمرانی در استان قزوین انجام شده که در رشد و زیبایی سیمای شهری قزوین بسیار تأثیرگذار است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: در راستای ساماندهی پسماند نیز اقدامات جدی و راهبردی انجام شده که از جمله آنها می‌توان به ساماندهی و انتقال پسماند بیش از 20 شهر استان قزوین به سایت مدیریت و تفکیک پسماند محمد آباد اشاره کرد.

زاهدپور در رابطه با ساماندهی و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی و بیمارستانی تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در زمینه مدیریت پسماند توسط شهرداری قزوین اجرا شده، جمع‌آوری، ساماندهی و بیخطرسازی پسماند‌های عفونی و بیمارستانی مراکز درمانی و بیش از 300 مطب است که تأثیر به‌سزایی در حوزه سلامت مردم داشته است.

وی در رابطه با جداسازی آب شرب از سایر مصارف خاطرنشان کرد: با دستور‌العملی که به شهرداران استان قزوین ابلاغ شد، آبیاری فضای سبز به وسیله آب چاه انجام شده و از آب شرب در این زمینه استفاده نمی‌شود.
***

تجمع صاحبان سگ زنده‌یاب در قزوین تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین تجمع غیر قانونی صاحبان سگ‌های نژاد زنده‌یاب در روستای کورانه قزوین، ظهر سه‌شنبه با دخالت فرمانداری قزوین لغو شد.

نمایشگاه سگ قزوین که توسط سازمان مردم‌نهاد پناهگاه وفا قزوین روبه‌روی باشگاه سوارکاری ژاله واقع در ورودی کورانه از ساعت 11 صبح آغاز شده بود، جمعیتی حدود 500 نفر را از سراسر کشور در این محل جمع کرده بود تا در نمایشگاهی که برخی داوران آن خانم‌هایی با حجاب نامناسب بودند، شرکت کنند.

این تجمع که از صبح امروز سه‌شنبه برگزار و قرار بود تا بعد از ظهر ادامه داشته باشد، در ساعت 11 صبح با دخالت فرمانداری قزوین و پلیس اماکن فرماندهی انتظامی لغو و محل برگزاری مراسم پلمب شد.

در این تجمع که توسط مرکز پرورش و تربیت سگ آرساس برای امتیازدهی و انتخاب سگ‌های برتر شکل گرفته بود، بیش از 500 نفر از استان‌هایی مانند تهران، البرز، گیلان، یزد و ... حضور داشتند.

گفتنی است؛ برگزار کنندگان این مراسم بدون اطلاع رسانی به هیچ یک از مسئولان استانی و شهرستانی در حالی اقدام به برگزاری یک تجمع غیرقانونی کردند که حتی نصب بنر راهنمایی محل برگزاری مراسم در روستای کورانه در فاصله یکصد تا 200 متری مقر استقرار پلیس و «پاسگاه کورانه» مشهود بود و مراسم امتیازدهی به سگ‌ها از ساعت 8 صبح در حالی برگزاری بوده است.

امیر محمودی از ساکنان کورانه که شاهد رفت‌و آمدهای به این تجمع بوده است به خبرنگار فارس گفت: وضعیت حجاب برخی خانم‌ها و همچنین انتقال سگ‌ها به این محل وضعیت نامطلوبی را ایجاد کرده بود.

این سئوال مهم مطرح می‌شود که چرا تجمعی در نزدیک‌ترین فاصله با مرکز استان قزوین، با حضور چند صد نفر از استان‌های مختلف و با همراه داشتن ده‌ها سگ از یک نژاد خاص در یک روستا و حتی نصب بنر راهنمایی مدعوین و میهمانان بدون اطلاع مسئولان امنیتی برگزار شد و لغو مراسم در زمانی اتفاق افتاد که نیمی از زمان مراسم گذشته است.

این سئوال مطرح است که اگر به جای تجمع صاحبان سگ‌های نژاد زنده‌یاب، تجمعی خراب‌کارانه، تروریستی و ضد امنیتی برگزار می‌شد، آیا مسئولان امر باید وقتی دست به کار می‌شدند که کار از کار گذشته بود.

البته قصه برپایی این گونه نمایشگاه در قزوین تازگی ندارد، در سال 89 که بنا بود نمایشگاهی با عنوان فستیوال سگ‌های تزئینی در قزوین برگزار شود، با اعتراض جمعی از خانواده شهدا نسبت به برپایی نمایشگاه سگ در این شهر و همچنین محلی که شهدای گمنام در آن آرمیده‌اند، لغو شد.

همچنین در بهمن ماه سال 92 نیز مسابقات کیفیت نژادی در قزوین در حال برپایی بود که با واکنش علما و مردم مواجه و لغو شد.

همچنین نمایشگاه دیگری که بنا بود در شهر الوند برگزار شود نیز سرنوشت مشابهی پیدا کرده و به تعطیلی کشیده شد.
***
انتخابات نظام مهندسی در قزوین به دور از سیاست پیشگی برگزار شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین حامد مانی فر رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در آستانه برگزاری انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان با صدور پیامی از اعضای این سازمان خواست با شرکت در انتخابات و اعطای رای به افراد شایسته در تعیین سرنوشت حرفه تخصصی خود مشارکت نمایند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در این پیام ذکر کرده است: امروز چرخ های صنعت ساختمان در این سرزمین نیاز به حرکتی دوباره دارند. مردمانش چشم دارند تا مهندسینی با اندیشه های ناب و تازه، راهی درخشان پیش پایشان باز کنند، راهی که چراغ خواسته هایشان روشن کند، راهی به دور از هر گونه سیاست پیشگی و شعارزدگی، راهی تنها برای توسعه کمی و کیفی شهر و زندگیشان.

وی خطاب به مهندسان بیان کرد: مهندسین عزیز، حضور در این انتخابات و گزینش افراد شایسته و دارای هدف های کاربردی و عملی، نه تنها یک مسئولیت حرفه ای، بلکه وظیفه ای اجتماعی و ملی است که باید پاسش بداریم، حفظ منافع و منابع این سرزمین گرامی، حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، ساختن خانه های ایمن و آرام، شهری شاداب و سرزنده و بسیار خواسته های دیگری که امروز گاه حرکت به سوی آنهاست.

رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در قسمت پایانی این بیانیه با اشاره به ثمرات حضور سازنده در انتخابات روز پنچ شنبه ذکر کرده است: امید و انگیزه ای دوچندان را همراه کسانی کنید که به نمایندگی از سوی شما سکان هدایت سازمان نظام مهندسی را به دست گرفته و به یاری پروردگار یگانه به سوی آرمان شهر آرزوها رهسپارمان خواهند کرد.
***
آموزش حقوق شهروندی با اجرای نمایش خیابانی و عروسکی

سعید وزیری نژاد بیان کرد: این نمایش ها با موضوعات «شهروند و توسعه فرهنگ ایمنی»، «شهروند و فرهنگ شهرنشینی»، «شهروند و آسیب های اجتماعی»، «شهروند و مدیریت پسماند و زباله»، «مشارکت شهروندان در حفظ فضای سبز و زیباسازی محیط»، «شهروند و فرهنگ ترافیک» و «شهروند و زیبایی شهر» اجرا شد.

وی عنوان کرد: این نمایش ها توسط چهار گروه در حوزه تئاتر عروسکی، تئاتر خیابانی و اجرای کوتوله ها در بوستان های فدک، ملت، پامچال، سنگی، الغدیر و هشت بهشت و همچنین سبزه میدان و درب کوشک به مدت دوهفته اجرا شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: آموزش های شهروندی مهمترین ابزار مدیریت شهری در تحقق اهدافش است و هدف اصلی ما از اجرای این نمایش ها در سطح شهر قزوین گام برداشتن به سوی آموزش های شهروندی با زبان هنر است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری قزوین در طی این سال ها تلاش جدی داشته تا با استفاده از ابزار گویای هنر و در راستای وظیفه ی سازمانی اش اقدام به آموزش های شهروندی کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار