سامانه نوین چکاد به منظور ایجاد بستر مناسب برای ارائه چک امن دیجیتال و رفع مخاطرات احتمالی چک‌های کاغذی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ 12 November 2022

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با بیان اینکه این سامانه امکان مدیریت و نظارت برخط مبادله چک را برای شبکه بانکی فراهم می‌کند، گفت: چک الکترونیک نوع جدیدی از چک است که سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقد شوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد و تمام قوانین چک کاغذی برای آن قابل اجراست.

رشید ساعدی افزود: عضویت در همراه بانک، نصب و فعالسازی برنامه «هامون» به منظور ثبت امضای الکترونیکی و داشتن یک حساب جاری با امکان صدور دسته چک پیش نیاز‌های استفاده از خدمات سامانه چکاد برای دریافت و صدور چک دیجیتال است.

وی ادامه داد: شهروندان پس از فعال کردن خدمت چک دیجیتال در منوی مربوط در همراه بانک می‌توانند از خدمات صدور چک، امکان وصول درون بانکی و بین بانکی چک، مشاهده دسته چک صادر شده، مشاهده چک‌های دریافتی، انتقال چک دیجیتال، ضمانت چک، مسدودسازی چک، ابطال چک و نقد کردن چک بدون مراجعه به شعبه بهره‌مند شوند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اصفهان افزود: سرعت زیاد در ثبت و پردازش چک‌های الکترونیک، بی نیاز شدن از ارسال نسخه فیزیکی چک، امنیت بالا و غیر ممکن شدن سرقت یا تحریف چک از مزایای این سامانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :