ندیمی ؛
تابناک گیلان: چندی پیش دستور گرانی 6 درصدی 18 مورد از اقلام اساسی از جمله گندم، ‌جو، آرد، نان،‌ شکر روغن نباتی، برنج، گوشت قرمز،‌ کره، شیر خام،‌ کودهای اوره،‌ فسفات و پتاس همچنین محصولات لبنی از سوی دولت صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 07 October 2015
تابناک گیلان: چندی پیش دستور گرانی 6 درصدی 18 مورد از اقلام اساسی از جمله گندم، ‌جو، آرد، نان،‌ شکر روغن نباتی، برنج، گوشت قرمز،‌ کره، شیر خام،‌ کودهای اوره،‌ فسفات و پتاس همچنین محصولات لبنی از سوی دولت صادر شده است.

این دستور خطاب به کلیه تولیدکنندگانی بود که دارای هزینه های بالای تولید هستند.

به گزارش تابناک گیلان از فارس، این در حالی است که پیش از این نوبخت سخنگوی دولت اعلام کرده بود که هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداریم ولی در پی دستور گرانی کالاها وزیر صنعت و معدن و تجارت در بیست و یکم تیرماه سال جاری این طرح را تایید می‌کند و از ابلاغ بخشنامه این طرح خبر می‌دهد که نوبخت به سرعت آن ‌را تکذیب می‌کند.

سال گذشته نیز شاهد افزایش قیمت اقلامی از جمله حبوبات،‌ لبنیات و سبزیجات همچنین قند، شکر،‌چای،‌روغن نباتی و دیگر اقلام اساسی بودیم.

ایرج ندیمی،نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی که از مخالفان این طرح است اظهار کرد:


*مجلس از بُعد نظارتی، مقابل این طرح است


به گزارش تابناک گیلان، ندیمی که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است به گرانی‌ها و تورم موجود در جامعه اشاره می‌کند که اگر ادعایی وجود دارد که تورم کنترل می‌شود به این معنا است که ما در رابطه با مسئله شیب قیمت، کنترل گرانی داریم و منظور کل گرانی نیست.

وی از دولت انتظار دارد باید در افزایش قیمت منطق وجود داشته باشد، منطق افزایش حقوق و دستمزد، هزینه‌های تبعی مانند قیمت ارز یا تهیه پول از بازار بانکی همچنین مواردی مانند حمل و نقل.

این نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس خواستار توضیح و شفاف‌سازی مسئولان مربوطه در این‌ طرح می‌شود و انتقاد می‌کند آن‌چه در این افزایش 6 درصدی مطرح می‌شود این است که دولت و افرادی که دست اندرکار این امر هستند باید به مردم توضیح دهند که این درصد تابع چه متغیرها و گرانی‌هایی است.

ندیمی رویکرد مجلس را نقطه مقابل این طرح می‌خواند و مطرح می‌کند که بهتر است که این مسئله به مجلس کشیده نشود و خود مسئولان ذی‌ربط  پاسخ دهند.

هروی نیز پاسخ دادن به مسئله را به همکاران خود در بخش اقتصادی ارجاع می‌دهد و عنوان می‌کند که تصور می‌کنم اگه اگر در این‌رابطه با افرادی که در مباحث اقتصادی صاحب نظر هستند صحبت شود بهتر است.

وی حیطه کاری خود را در مباحث آموزشی و دانشگاهی بیان می‌کند و که اگر بخواهیم بحث رسانه ای کنیم باید در موضوعی صحبت شود که در آن صاحب نظر هستیم.

وی اعلام می‌کند که نظر خاصی درباره این طرح ندارد چرا که نیاز به مطالعه کارشناسانه دارد.

«اینکه بخواهیم چشم‌انداز آینده بازار را در بحث تبعیت از این افزایش قیمت داشته باشیم نگاه کارشناسانه‌ای نیست.»
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار