مانور پیشگیری و آمادگی در مقابل بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان با حضور جمعی از مدیران استانی در دریاچه سد کنگیر ایوان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ 04 November 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ محسن چراغی پور گفت : همه دستگاه‌های مسئول برای پیشگیری، آمادگی لازم برای مقابله با این پدیده خطرناک داشته باشند.

وی افزود : برای جلوگیری و خودداری از تماس با پرندگان ویروسی و بیماری با پرندگان محلی بویژه مرغداران باید بجد اقدام نمایند.

چراغی پور  با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی مدیریت بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان سازمان مدیریت بحران کشور و حساسیت موضوع  مطرح کرد : این دستورالعمل در دستور کار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان و شهرستان قرار گرفته و در این خصوص جلسات ستاد مدیریت بحران برای پیشگیری شیوع بیماری مذکور جلسات مستمری برگزار خواهد شد.

معاون مدیر کل بحران ایلام  خاطرنشان کرد: با توجه به شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان وحشی و آبزی به استان می‌توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را با خود جابجا کنند که نقش دستگاه‌های محیط زیست و دامپزشکی برای پیشگیری و مقابله با انتشار احتمالی بیماری بسیار حایز اهمیت خواهد بود./ع

بیشتر بخوانید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار