مستندساز مشهدی:
مستندساز مطرح مشهدی با بیان اینکه متأسفانه ظاهرگرایی در مستندسازی دینی به امری رایج تبدیل شده اظهار کرد: موضوع را در چندین جشنواره‌ای که موضوعی دینی داشته‌اند و من به عنوان هیئت انتخاب یا داوران در آنها حضور داشته‌ام به وضوح مشاهده کرده‌ام.
کد خبر: ۱۰۷۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 02 November 2022

به گزارش تابناک رضوی، محسن اسلام‌زاده با بیان این مطلب افزود: برای مثال اخیراً در فستیوالی حضور داشتم که عنوان دینی داشت اما اکثر تولیدات به نحوه ساخت علائم مذهبی یا مناسک مختص شده بود. برای اینکه نگاه به موضوعات دینی در آثار مستند و کوتاه شکلی فاخرتر به خود گیرد فیلمسازان علاوه بر داشته‌های علمی باید در عرصه علوم اجتماعی نیز به غنای لازم دست پیدا کنند، چون اگر سینماگر بتواند نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه را به درستی بشناسد بهتر خواهد توانست آنها را ارزیابی کرده یا اینکه به آن توجه کند.

این مستندساز مطرح خاطر نشان کرد: حمایت از تولیدات دینی در فیلمسازی دینی باید با انگیزه کیفی صورت گیرد تا منتج به اتفاقی مطلوب شود والا اگر قرار باشد تنها کمیت مورد نظر باشد شاهد کارهایی خواهیم بود که نتیجه‌ای جز پرکردن کارنامه مدیران نخواهد داشت. درضمن کارهای بی‌کیفیت مخاطب را از این تولیدات دور می‌کند، زیرا بیننده وقتی کارهای تولیدی را بی‌کیفیت ببیند دیگر به آن ژانر و موضوعات گاه مثبت نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار