مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: یکی از اقدامات ما کمک به زیارت سهل و آسان است و این امامزادگان آثار فرهنگی و معنوی بسیاری در جامعه دارند.
کد خبر: ۱۰۷۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ 01 November 2022

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده در نشست هم اندیشی معاونین و مشاورین زیارت استانداری های کل کشور با اشاره به توفیق خدمتگذاری ۳۰۴ بقعه متبرکه در استان، گفت: زیارت جامعه کبیره یادگار امام هادی(ع) به عنوان یک درس بزرگ امام شناسی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: اگر از این زیارت بگذریم چند صفحه بعد صلوات جامعی وجود دارد، ابومحمدعبدالله بن محمد عابد در سال ۱۲۵۵ می گوید: محضر امام عسکری(ع) رفتم و عرض کردم چگونه بر پیامبر گرامی اسلام(ص) و اوصیای ایشان صلوات بفرستم و امام این صلوات را ذکر فرمودند و اگر زیارت جامعه کبیره یک دوره امام شناسی کبیره است این صلوات یک دوره امام شناسی صغیره می باشد.

وی با بیان اینکه در این زیارت بعد از نام معصوم ویژگی های شاخص آن معصوم را بیان می کند؛ افزود: بقاع متبرکه یک فرصت زیارتی بسیار منحصر به فرد و مراکز نشر معارف اهل بیت(ع) هستند و مردم با هر سلیقه، گرایش و مسلک و با هر نگاه سیاسی و ظاهری به زیارت امام زادگان مشرف می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده بیان کرد: توسعه های امامزادگان با نذورات مردم و کمک های خیرین بوده است و آن چیزی که از دستگاههای دولتی انتظار می رود فراهم ساختن و آماده سازی زیرساخت ها است.

وی با اشاره به نقش موثر بقاع میقات الرضا(ع)، در کاهش تصادفات، گفت: زائر در مسیر مشهد، دقایقی در این امامزادگان متوقف می شود که این موجب کاهش تصادفات می شود و علاوه بر این امامزادگان آثار فرهنگی و معنوی بسیاری در جامعه دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه قشر خاصی به مسجد و حسینیه می روند ولی همه به امامزاده ها می روند؛ گفت: شخصیت های بسیار ارزشمندی در استان از جمله بانو بی بی شطیطه(س)، بانو پسندیده(س) و فضل بن شاذان نیشابوری(ره) مدفون هستند.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات ما کمک به زیارت سهل و آسان است و یکی از راهکارها عهد اخوت بین هیئت های مذهبی مشهدی و استان های دیگر و همکاری و همدلی است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده با بیان اینکه نذورات بقاع متبرکه در همین جهت هدایت و مصرف می شود؛ افزود: اوقاف از اول سال تا پایان سال با طرح های مختلف برنامه هایی را برای زائران پیش بینی کرده است، تعطیلات نوروز با طرح آرامش بهاری، ایام رمضان با طرح ضیافت الهی، تابستان با طرح نشاط معنوی، محرم و صفر با طرح بصیرت عاشورایی، دهه آخر با طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی که همه توسط مردم و هئیت امناهای شاخص انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار