مدیر عامل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه:
مدیر عامل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه گفت: دشمن وقتی که از طریق پدافند عامل نتواند کاری انجام دهد دست به اقدامات دیگری در زمینه‌های اقتصادی، زیستی و سایبری می زند که نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه پدافند غیر عامل اقدامات موثری انجام داده است.
کد خبر: ۱۰۷۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ 30 October 2022

رسول مجد در گفتگو اختصاصی با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:در جنگ دو پدافند وجود دارد، پدافند عامل و پدافند غیرعامل امروزه پدافند عامل کشور باعث وحشت دشمن شده و هرجا ظلمی علیه کشور و منافع ملی انجام دهند پدافند عامل سریعا واکنش نشان خواهد داد.

وی افزود: وقتی دشمن از طریق پدافند عامل نتواند کاری انجام دهد دست به اقدامات دیگری به غیر از اقدامات نظامی در زمینه‌های اقتصادی، زیستی و سایبری می‌زند.

مدیر عامل پدافند غیر عامل استانداری کرمانشاه ادامه داد:خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی در زمینه پدافند غیرعامل اقدامات بسیار خوبی را انجام داده که دشمن تا به حال در زمینه‌های زیر ساختی و بنیادی کشور نتوانسته اختلالی ایجاد کند.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین زیرساخت‌های کشور برق میباشد که اگر قطع شود کل زندگی مردم اختلال پیدا خواهد کرد و دشمن بار‌ها به سیستم‌های الکترونیک و برق و زیربنا‌های کشور حمله میکند، اما به دلیل تقویتی که در زمینه‌های سایبری انجام گرفته ناامید شده اند.

وی گفت:در استان کرمانشاه هم، چون پدافند غیرعامل زیر نظر ستاد مشترک است با دولت هماهنگی‌هایی انجام شد و یک درصد از تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را به بخش‌های اجرایی برای مقابله با حملات دشمن و تقویت پدافند غیرعامل دادند، که این یک درصد هم از بودجه تملک دارایی و هزینه‌های سرمایه‌ای می‌باشد که در قسمت‌های مختلف امنیت سیستم و اداره‌ی خود را بالاببرند.

مجد درباره آگاه سازی مردم نسبت به توطئه‌های دشمنان یادآور شد: ما باید به وسیله آموزش تمام مردم را در زمینه پدافند غیرعامل هوشیار کنیم که در برابر توطئه‌های دشمن مقاومت داشته باشند و باید بتوانیم که در رسانه‌های جمعی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ملی اقدامات فرهنگی خوبی را انجام دهیم تا در زمینه تبیین مردم را هوشیارتر و دشمن را ناامید کنیم.

وی ادامه داد: دشمن حملات متعددی در زمینه‌های اجتماعی انجام میدهد مانند اغتشاشات اخیر که خوشبختانه نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی با اقداماتی که انجام میدهند رصد کاملی بر دشمن دارند و بر همه اقدامات آن‌ها در خارج از مرز‌های ما کنترل دارند.

وی تصریح کرد:مردم ما باید بدانند دشمن در کمین است تا در هر لحظه سواستفاده کند که نمونه آن حمله تروریستی آن‌ها در حرم شاهچراغ شیراز بود که زنان و بچه‌های بی دفاع را به خاک و خون کشیدند، مردم باید در زمینه تهدیدات شناختی بسیار هوشیار باشند، چون دشمنان با فردخاصی کار ندارند بلکه با کشور ایران مشکل دارند و کسانی که کشور ایران را دوست دارند بایدهوشیار باشند تا عناصر ضدانقلاب برایشان مشکل ایجاد نکنند.

مجد در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیرعامل تاکید کرد: رئیس شورای پدافند غیرعامل در استان کرمانشاه استاندار میباشد، که اقدامات بسیار خوبی به دستور ایشان انجام گرفته که یکی از آن اقدامات قرارگاه آب است، باتوجه به اهمیت آب و اینکه جنگ آب در آینده یکی از مسائل و مشکلاتی است که بسیاری از نظریه پردازان پیش بینی میکنند، استاندار در زمینه آب شرب اقداماتی در استان انجام داده که در نتیجه آن مشکل حادی برای آب استان کرمانشاه به خصوص آب شرب پیش نیامد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار