شهردار اردبیل از قطعی شدن انتقال پادگان تیپ 40 مستقل پیاده ارتش به خارج از شهر اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 07 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان صبح امروز در جلسه هماهنگی برای انتقال پادگان ارتش از محدوده شهر اردبیل اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده عملیات انتقال این پادگان در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به ضرورت و نیازی که از سال‌ها پیش در زمینه انتقال پادگان ارتش از محدوده شهر اردبیل احساس می‌شد و این موضوع به مطالبه عموم شهروندان اردبیلی تبدیل شده بود، بنابراین پس از برگزاری نشست‌های هماهنگی متعدد با فرماندهی پادگان تیپ 40 ارتش و مسئولان ستاد فرماندهی آخرین اقدام‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه به نهایی شدن طرح انتقال این پادگان به خارج از شهر منتج شد.

شهردار اردبیل سفر اخیر خود به تهران به منظور پیگیری موضوع خروج پادگان ارتش از محدوده شهر اردبیل از طریق ستاد فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و افزود: در دیدار با مسئولان ستاد فرماندهی ارتش در خصوص انتقال پادگان به خارج از شهر اردبیل به توافقات نهایی رسیدیم.

لطف‌اللهیان تاکید کرد: پادگان تیپ 40 ارتش اردبیل از لحاظ اینکه با دو مسیر اصلی شهر اردبیل، یکی خیابان امام (ره) و دیگری بزرگراه شهدا به عنوان کمربندی اول شهر در ارتباط بوده و همچنین در محدوده مرکزی شهر قرار گرفته است و از سوی دیگر با توجه به افزایش بار ترافیکی شهر اردبیل در چند سال اخیر ضرورت آزادسازی اراضی ارتش در داخل شهر را دو چندان کرده بود.

این مسئول یادآور شد: پس از خروج پادگان از محدوده شهر اردبیل با حجم قابل توجهی از فضای باز در حدود 30 هکتار در این نقطه مهم از شهر مواجه خواهیم شد که در اینجا استفاده مناسب و منطقی از این فضا مستلزم تدبیر و مدیریت مجموعه شهرداری و سایر نهادهای شهری مرتبط است.

شهردار اردبیل ادامه داد: نخستین اقدام شهرداری حتی پیش از انتقال پادگان به خارج از شهر عملیاتی کردن طرح معطل مانده عقب‌نشینی خیابان امام (ره) در حد فاصل تقاطع ایستگاه سرعین تا میدان ارتش است که این اقدام علاوه بر اینکه موجبات کاهش بار ترافیکی مسیر یاد شده را فراهم می‌کند زمینه را برای اجرای طرح عظیم تقاطع غیرهمسطح ایستگاه سرعین ـ میدان قدس فراهم می‌کند.

لطف‌اللهیان در پایان سخنان خود با اذعان به اینکه به زودی زمان دقیق انتقال پادگان ارتش از محدوده شهر اردبیل را اعلام خواهیم کرد، گفت: شهرداری اردبیل با جدیت و البته از روی تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق پیگیر اجرایی شدن طرح‌های مهم عمران شهری است که تاثیرات آن در زندگی روزمره شهروندان ز قابل لمس خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار