تابناک هرمزگان// نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه برپایی موکب‌های حسینی توسط برادران اهل سنت بسیار دل‌نشین بود گفت: چالش‌های موکب‌داران را در شورای فرهنگ عمومی هرمزگان مطرح می‌کنم.
کد خبر: ۱۰۷۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ 26 October 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار جمعی از موکب‌داران اربعین حسینی استان هرمزگان که با حضور مسئولان ستاد عتبات و عالیات کشور در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با ذکر این نکته که انسان‌ها باید خود را در معرض نسیم‌های وزیده از سوی خداوند متعال قرار دهند، اظهارداشت: خادمی و نوکری امام حسین (ع) یکی از مهم‌ترین این نسیم‌ها است که موکب‌داران عزیز خود را به خوبی با آن همراه کرده‌اند.

وی، با بیان اینکه از تمام موکب‌های مستقر در استان هرمزگان دیدن کردم، عنوان کرد: برپایی موکب‌ اربعین توسط برادران اهل سنت برای من بسیار دلنشین و ارزشمند بود و با عشق و اخلاص به زائران امام حسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته چالش‌های موکب‌داران را در شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان مطرح خواهم کرد، ابراز کرد: نقایص مطرح شده توسط مدیران موکب‌ها باید به صورت جدی پیگیری و حل شود تا در سال آینده شاهد تکرار شدن چنین مواردی نباشیم.

 عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که صنایع هرمزگان نباید به صورت مستقیم موکب‌داری کنند، تصریح کرد: هر کجا که کار به مردم واگذار شد شاهد موفقیت آن بودیم به همین جهت برپایی موکب‌ها توسط مردم با حمایت نهادهای دولتی و صنایع می‌تواند به مراتب موفق‌تر باشد.

وی، با بیان این نکته که مسئولین موظف به حمایت و حل چالش‌های پیش روی موکب‌های حسینی هستند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه‌ای بر این موضوع دارند و باید این جریان تمدن‌ساز را در جهان تقویت کرد.

محمد جلال‌مآب رئیس ستاد عتبات عالیات کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: پروژه‌های بسیار خوبی با کمک مردم و خیرین در حوزه بازسازی عتبات در حال انجام است که جای تقدیر دارد.

وی عنوان کرد: توسعه حرم امام علی (ع) در نجف، توسعه حرم امام حسین (ع) در کربلا، توسعه زیرسطحی حرم امامین جوادین (ع) مزین بنام صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین و استحکام و مقاوم‌سازی حرم امامین عسکریین علیهم السلام در سامراء از جمله مهم‌ترین این پروژ‌ها است.

رئیس ستاد عتبات عالیات کشور، با اشاره به بسیج تمام امکانات برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر اربعین حسینی، ابراز کرد: در حال حاضر هماهنگی‌های برگزاری مراسم اربعین حسینی در سطح وزارت کشور انجام می‌شود که انتظار می‌رود هماهنگی برای سال‌های آینده توسط نهاد ریاست جمهوری و معاونت اجرایی رئیس جمهور انجام شود تا بتوان این مراسم تمدن‌ساز را در سطح جهان گسترش داد.

جلال‌مآب، با اشاره به فرایند خود ارزیابی موکب‌ها، خاطرنشان کرد: فرایند خود ارزیابی موکب‌های اربعین حسینی ایجاد شده است تا بتوان آسیب‌شناسی از فعالیت‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام//

برچسب ها: موکب داران ، اربعین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار