یک کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: ZHR این بارش دو است و ماه ۲۹روزه هیچ مزاحمتی برای رصد ایجاد نمی‌کند. عامل به وجود آورنده این بارش، بقایای دنباله‌دار C/1739 K1 است.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ 23 October 2022

تابناک فارس به نقل از ایمنا: اسرا باقریه با بیان اینکه بارش شهابی ضعیف شیر کوچک از بیست‌وهفتم مهر تا پنجم آبان‌ماه فعال است و پیک آن حدود دوشنبه _دوم آبان‌ماه_ رخ خواهد داد، اظهار کرد: در این دوره، هر زمان که کانون بارش در صورت فلکی شیر کوچک (Leo Minor) بالاتر از افق قرار داشته باشد، امکان مشاهده شهاب‌های این بارش وجود خواهد داشت، همچنین در رابطه با تعداد شهاب‌های قابل مشاهده هرچه کانون در آسمان به اوج نزدیک شود، افزایش می‌یابد.

وی افزود: صورت فلکی شیر کوچک، واقع در شمال صورت فلکی اسد است. از مختصات رصدخانه لارستان، کانون بارش از ساعت ۰۰:۵۴ تا حوالی ساعت ۰۵:۳۲ در آسمان حضور خواهد داشت. احتمالاً بهترین زمان رصد شهابواره‌ها اندکی قبل از سحر است. ZHR این بارش دو است و ماه ۲۹ روزه هیچ مزاحمتی برای رصد ایجاد نمی‌کند. عامل به وجود آورنده این بارش بقایای دنباله‌دار C/1739 K1 است.

هلال آخر ماه ربیع‌الاول
کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: قبل از تکمیل شدن فازهای ماه و رسیدن آن به موقعیت مقارنه خورشیدی، هلال کاهنده لحظاتی قبل از طلوع خورشید قابل رصد است. بهترین زمان رؤیت هلال آخر ماه ربیع‌الاول، ساعت ۰۵:۱۱ دوشنبه _دوم آبان‌ماه_ است. لحظاتی قبل از طلوع آفتاب، هلال ماه ۲۸ روز و سه ساعته در موقعیت صورت فلکی میزان با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است؛ درخشندگی این هلال حدود دو درصد است. ماه ساعت ۰۴:۴۱ طلوع می‌کند و طلوع خورشید ساعت ۰۵:۵۹ است.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار