مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان رضوی تاکید کرد؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان رضوی گفت:جذابیت و اثر گذاری هنر تئأتر به واسطه ارتباط مستقیم با مخاطب است.
کد خبر: ۱۰۷۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ 22 October 2022

به گزارش تابناک رضوی، محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان رضوی در جلسه شورای سیاستگذاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان ضمن اشاره به پیشینه قوی خراسان در حوزه تئاتر گفت: جذابیت و اثر گذاری هنر تئأتر به واسطه ارتباط مستقیم با مخاطب است، خوشبختانه هنرمندان نمایش استان در شورای برگزاری با توان مضاعفی به دنبال کیفیت بخشی به جشنواره امسال هستند.
وی گفت: هم افزایی دستگاه های فرهنگی استان در برگزاری این جشنواره اتفاق مبارک و جدیدی است که رقم خورده است.
حسین‌زاده ضمن اعلام این که با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی مانند شهرداری، حوزه هنری، بنیاد شهید، دانشگاه اقبال و... بخش های مختلف تجلیل و تقدیر از جمله جایزه هنر حماسی، ایثار و شهادت، نمایش رضوی، کودک و خانواده ،جایزه منتقدین ادبیات در جشنواره گنجانده شده، بر اهمیت حوزه نقد و بررسی تئاتر به منظور رشد بیشتر تأتر استان تاکید کرد.
رئیس شورای سیاستگذاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان بیان داشت: هنر تئاتر در بین نخبگان ما مهجور است و باید در استفاده از نظرات نخبگان دانشگاهی، جامعه شناسی، روانشناسی و حوزوی در جلسات نقد و بررسی این مهم را بسط دهیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.
وی تصریح کرد : با هدف گذاشتن میراثی ماندگار از عملکرد این جشنواره و دست اندرکاران آن شایسته است رویدادهای نوین جشنواره به گونه ای طراحی شود که در سال های آتی نیز جزء ارکان برگزاری باشند.

حسین زاده در پایان ضمن تشکر از ادارات همکار و همراه و اعضای شورای برگزاری جشنواره، بر لزوم تجلیل از شهیدان تئاتر استان و معرفی این یادگاران هنرمند هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: میزان تاثیرگذاری مفاهیم و موضوعات نمایش ها و آثار حاضر در جشنواره مورد توجه قرار گیرد و در انتخاب آثار جشنواره حتماً به نیازهای جوانان و نوجوانان، ایجاد روحیه تضارب آرا و گفت و گو و در نظر گرفتن تمامی سلیقه ها و نیازهای جامعه دقت شود.

محمد جهان پا دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند انجام امور اعلام کرد : که با رایزنی ها و گفتگو هایی که با مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی، روزنامه خراسان، موسسه فرهنگی شهرآرا ، حوزه هنری و معاونت فرهنگی شهرداری مشهد انجام شده است مقرر شده که این ادارات و نهادها با همکاری در برگزاری میز نقد، انتشار اخبار و اطلاعات، استفاده از سالن ها و فضای فیزیکی در اختیار در روند برگزاری جشنواره مشارکت داشته باشند.
جهان پا افزود : تا کنون 53 اثر برای بازبینی به جشنواره رسیده است و حضور بخش شهرستانی مورد تاکید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار