معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان جزئیات برگزاری دوره تبیین برای کاهش آسیب‌ اتفاقات اخیر در دانش‌آموزان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۷۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱ 20 October 2022

جاسم حسینی‌زاده در اولین دوره تربیت مربی "جهاد تبیین" ویژه هادیان فرهنگی خوزستان که امروز (۲۸ مهرماه) در ناحیه یک آموزش و پرورش اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به دغدغه موجود در جهاد تبیین، مخصوصا آنچه که مرتبط با اتفاقات اخیر است و آسیب‌هایی که برخی از دانش‌آموزان دیدند، ضرورت تشکیل اولین دوره تربیت مربی جهاد تبیین که به دستور مقام معظم رهبری مطرح شده بود، احساس شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به مدت یک هفته تیمی روی سرفصل‌های دوره و مدرسین آن کار کردن؛ از اساتیدی برای برگزاری این دوره دعوت شد که در خصوص مسائل متعدد از جمله اخبار جعلی در خصوص حوادث اخیر و نحوه تشخیص اخبار جعلی، جنگ نرم و مقابله با آن و ایران قوی در راستای سواد رسانه‌ای و تبیین پیشرفت‌های نظام ‌جمهوری اسلامی ایران به ویژه دستاوردهای دولت فعلی، توضیحاتی خواهند داد.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش گفت: افرادی که به عنوان هادی فرهنگی انتخاب شدند پنج نفر هستند و دوره متناظر را در منطقه برگزار می‌کنند؛ در واقع هدف این است که مدیر به علم مسلح شود و بدانند اگر اتفاقی افتاد چگونه با دانش‌آموزی که آینده‌ساز کشور است برخورد کنند و او را جذب کنند و بعد تبیین را حول چهار محور اساسی قرآن کریم و جایگاه آن، جایگاه پیامبر و اهل بیت، نظام جمهوری اسلامی و قانون الهی حجاب آغاز می‌کنند.

حسینی‌زاده عنوان کرد: این اولین دوره است اما آخرین نخواهد بود اما انتظار ما از روسای ادارات و مناطق این است که به مدت ۱۴ روز برای همه همکاران فرهنگی برگزار شود و باید بعد از ۱۳ آبان شاهد فروکش  آسیب‌ها در منطقه باشیم و نهایت همکاری را با نیرویی داشته باشند که خود به عنوان هادی انتخاب کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار