مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: در پانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین در شهر زنجان برگزار شد، آش مانشت ایلام توسط بتول نقدی آشپز ایلامی مقام دوم این جشنواره را کسب کرد.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 20 October 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی افزود : در پانزدهمین جشنواره  ملی آش ایرانی که از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۲ مهرماه سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین در شهر زنجان برگزار شد، آش مانشت ایلام توسط بتول نقدی آشپز ایلامی مقام دوم این جشنواره را کسب کرد.

وی  گفت: بتول نقدی از رستوران‌داران و کارآفرینان استان که با حمایت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در این جشنواره شرکت کرده بود، موفق به کسب مقام دوم شد.

شریفی ادامه داد : در این جشنواره خانم بتول نقدی آشپز ایلامی با پخت و عرضه آش مانشت که حاوی 9 نوع سبزی کوهی بومی استان، گوشت و انواع حبوبات است موفق به کسب این عنوان شد.

شریفی مطرح کرد: در این جشنواره که با حضور گردشگران و غرفه داران ۳۱  استان کشور در زنجان برگزار شد، انواع آش ها و غذاهای سنتی پخته و عرضه شد.

وی گفت ارزیابی آش‌های پخته شده از نظر کیفیت، طعم و مقبولیت عمومی توسط داوران جشنواره انجام و با اهدای هدایایی از نفرات برتر تجلیل شد./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار