مدیریت آب و خاک از بخش های پرکار سازمان جهاد کشاورزی مازندران است که نیازمند نگاه ویژه ای است چراکه پایه و اساس فعالیت ها و تولیدات کشاورزی است
کد خبر: ۱۰۷۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳ 18 October 2022
به گزارش تابناک مازندران ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مدیریت آب و خاک از بخش های پرکار سازمان جهاد کشاورزی مازندران است که نیازمند نگاه ویژه ای است چراکه پایه و اساس فعالیت ها و تولیدات کشاورزی است.

حسن عنایتی کلیجی در مراسم تکریم و معارفه مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در شرایط بسیار حساس و ویژه تولید محصولات کشاورزی هستیم و امنیت تولید در حوزه کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و مازندران هم شرایط ویژه ای در این راستا دارد که برای امنیت غذایی کشور مهم است.

 

وی با بیان اینکه مازندران بخشی از تولید کشور را بر عهده دارد و مازاد تولید به سایر استان ها ارسال می شود، ادامه داد: زیرساخت های حوزه کشاورزی نقش اصلی و اساسی در افزایش تولید و بهره وری دارد که در کاهش هزینه های تولید نیز موثر است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: مدیریت آب و خاک از بخش های پرکار سازمان جهاد کشاورزی مازندران است که نیازمند نگاه ویژه ای است چراکه پایه و اساس فعالیت ها و تولیدات کشاورزی است.

 

این مسؤول افزود: در برخی زیربخش های آب و خاک نمرات قابل قبولی نداریم که باید به جایگاه اصلی خودمان در این زیربخش ها دست پیدا کنیم.

 

عنایتی با بیان اینکه رسیدن به کشاورزی پیشرفته نیازمند برنامه ریزی دقیق و تلاش مضاعف است که باید تجدید نظر در برنامه ها و برنامه ریزی ها صورت گیرد، گفت: فناوری و نوآوری در سیستم های جدید کشاورزی نیاز اساسی استان است که با همت شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی محقق خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: همکاران جهاد کشاورزی نیروهای متخصص و خبره هستند که بر پایه همین ظرفیت می توان به موفقیت هایی در افزایش بهره وری منابع تولید دست یافت.

 

گفتنی است در این آیین، علیرضا علیزاده به عنوان سرپرست مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی مازندران منصوب و از زحمات و خدمات فرزین فرهادی در زمان تصدی این مسوولیت تقدیر شد.

 

علیزاده از همکاران سابق مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی مازندران است که در زمینه سامانه های نوین آبیاری تخصص دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار