در میان حجم ویدیوهای فضای مجازی، کم نیست تعداد کلیپ‌هایی که نشان دهنده رفتار اخلاقی و انسان دوستانه یک پلیس در مواجهه با کودکان، معلولین و افراد گرفتار در یک مخمصه است.
کد خبر: ۱۰۷۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ 11 October 2022

تابناک رضوی: هفته گرامیداشت فرماندهی انتظامی(فراجا) فرصت خوبی فراهم کرد تا پیش دبستانی امام رضا(ع) واحد13 از سرهنگ خدیجه خزاعی، فرمانده کلانتری 34 مشهد، با هدف تقدیر از خدمات بی‌دریغ آنها و آموزش نوآموزان خود دعوت کند. در حاشیه این برنامه، با فرمانده تنها کلانتری زنان پلیس کشور گفت‌وگوی کوتاهی داشتیم که مشروح آن را می‌خوانید:

*مقدمتاً خوب است اشاره‌ای به مناسبت این هفته و اهمیت توجه عمومی به آن داشته باشید.*
هر وقت حرف امنیت و تأمین آرامش پیش می‌آید، ناخوآگاه پلیس و نیروی خدوم انتظامی به یادمان می‌افتد. شعار ما در هفته بزرگداشت فراجا، «پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس» در نظر گرفته شده، چرا که از گذشته تا امروز پلیس در مقام حافظ آرامش و امنیت مردم بوده و همشهریان عزیز و آگاه ما نیز همواره ما را حمایت کردند و همچنان در آینده پشتیبان پلیس خواهند بود. به پشتوانه همین آگاهی و حمایت‌هاست که ما می‌توانیم در مأموریت‌های دشوار پیش رو به نحو احسن انجام وظیفه کنیم.

*بانوان پلیس در این کلانتری به چه فعالیت‌هایی مشغول هستند؟*
این کلانتری حول محور پیشگیری و اقدام در برابر انواع جرایم، آسیب‌ها و تهدیدهای مرتبط با زنان در حال فعالیت است؛ با این هدف که خانم‌های جامعه ما احساس امنیت بیشتری داشته باشند. اولین و تنها کلانتری زنانه کشور در شهر مشهدالرضا(ع) واقع شده تا به سبب همجواری با بارگاه ملکوتی امام هشتم، زائران پرشمار و نیز مجاوران ایشان بیشتر از نعمت امنیت بهره‌‎مند شوند.

*اکثر مردم با اقدامات عملیاتی پلیس آشنایی دارند، اما اقدامات پیشگیرانه شما جهت حفظ امنیت و آرامش چیست؟*
برگزاری انواع دوره‌های آموزشی با هدف آگاه‌سازی و پیشگیری از وقوع جرایم ویژه همه طیف‌های بانوان دخیل در جامعه، یکی از مهمترین برنامه‌های کلانتری 34 شهر مشهد است. همزمان با هفته فرماندهی انتظامی، حضور تیمی از همکاران پلیس ما در پیش دبستانی امام رضا(ع) در راستای همین هدف آموزشی و پیشگیرانه صورت گرفته است.

 *چطور این آگاهی بخشی در مخاطب کودک به نتیجه می رسد؟*
حضور ما در این پیش دبستانی به منظور تبیین مأموریت‌ها و محدوده وظایف پلیس و نیروهای انتظامی به زبانی ساده و کودکانه به این فرزندان کوچک انجام شده تا با آموختن مبانی امر، زبان گویای ما برای انتقال به خانواه‌ها و در سطوح بعد به دوستان و بستگان و در بزرگسالی به دیگر اعضای جامعه باشند. باید کودکان ما از همین دوران طفولیت بدانند که آقایان پلیس دوشادوش بانوان پلیس هم به بهترین نحو مشغول خدمت رسانی هستند.
هر چقدر تعامل پلیس با نهادهای مختلف به خصوص مدارس و دانشگاه‌ها بیشتر باشد، این معرفی، آشنایی و آگاهی‌بخشی بهتر و اصولی‌تر اتفاق می‌افتد و از بار مسائل محتمل اجتماعی آینده می‌کاهد. امروز پلیس می‌تواند عامل پیشگیری کننده از جرائم و تهدیدهایی باشد که شاید تا چند سال دیگر در دوران نوجوانی و جوانی، دامن‌گیر نسل آینده ما شود. پس چه بهتر که این فرهنگ‌سازی از دوران آغاز رشد و بالندگی کودکان ما شروع شود و فرزندان عزیز ما از همین امروز با پلیس که مظهر قانون‌مداری و امنیت آشنا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار