مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: این سازمان با ارائه خدمات گسترده، نقش عمده‌ای در تعدیل فضای روانی و اجتماعی کشور، ارتقای دسترسی به خدمات سلامت روان و تقویت شاخص‌های سلامت روانی اجتماعی ایفا کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶ 10 October 2022

بهزیستی، نقش بسزایی در تعدیل فضای روانی و اجتماعی کشور دارد

به گزارش «تابناک البرز» وجیهه محمدی فلاح گفت: دهم اکتبر هر سال از طرف فدراسیون جهانی بهداشت روان به عنوان روز جهانی بهداشت روان و در ایران نیز ۱۸ لغایت ۲۴ مهر ماه، هفته سلامت روان نامگذاری شده است.

وی هدف کلی نامگذاری این هفته را ارتقای سطح سلامت روان افراد، افزایش آگاهی، تغییر و اصلاح نگرش جامعه نسبت به مسائل بهداشت روان دانست و عنوان کرد: امسال «سلامت و آسایش روانی برای همه» شعار هفته سلامت تعیین شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: سلامت روان عاملی اساسی و جامع در سلامت و زندگی هر فرد است که می‌تواند زندگی روزمره، روابط و سلامت جسمی او ‌را تحت تأثیر قرار دهد و مراقبت از سلامت روان نیز می‌تواند توانایی فرد در لذت بردن از زندگی را حفظ کند.

محمدی فلاح افزود: بهداشت روان به معنای بهزیستی شناختی، رفتاری و عاطفی نیز هست به گونه ای که فرد بتواند از تفکر و توانایی های خود استفاده کند، قادر به سازگاری با محیط باشد، در جامعه نقش خود را ایفا و راه حل های مناسبی برای حل مشکلاتش انتخاب کند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان البرز، سالم بودن محیط روانی، پیشگیری از عوامل آسیب زا و جلوگیری از پیدایش بیماری های روانی از جمله نیازهای اولیه تأمین بهداشت روانی محسوب می شوند. بهزیستی با ارائه خدمات گسترده، نقش عمده‌ای در تعدیل فضای روانی و اجتماعی کشور، ارتقای دسترسی به خدمات سلامت روان و تقویت شاخص‌های سلامت روانی اجتماعی ایفا کرده است.

وی گفت: این سازمان به عنوان یکی از متولیان اصلی سلامت اجتماعی در کشور با بهره گیری از نیروهای متخصص روانشناسی و مشاوره، اقدامات موثری را در زمینه ارائه خدمات مشاوره و امور روانشناختی توسط مراکز دولتی و غیر دولتی به صورت حضوری و صدای مشاور (۱۴۸۰)، ارائه آموزش های تخصصی زندگی، خانواده و آموزش های پیش از ازدواج، مهارت های زندگی و بلوغ و نوجوانی و ... انجام داده است.

محمدی فلاح بیان کرد: همچنین سازمان بهزیستی با ارائه یارانه و کمک هزینه خدمات مشاوره ای به افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده از قبیل زوجین متقاضی طلاق، معتادین، سالمندان و معلولین و افراد مورد آزار قرار گرفته همچون همسران و کودکان و ... در راستای ارتقای سلامت اجتماعی و سلامت روان آحاد جامعه به صورت تخصصی تلاش می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار