نماینده ولی فقیه در استان ؛
امام جمعه ایلام گفت: رسانه های معتبری چون ایرنا باید تبلیغات رسانه های غربی و معاند در بین جوانان و نوجوانان را مورد کنکاش و تحلیل قرار دهند و واقعیت پشت پرده انتشار اخبار جعلی را برای مخاطبان تبیین کنند.
کد خبر: ۱۰۷۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ 10 October 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار با مدیرکل و معاون اخبار استان های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اظهار داشت: خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه رسمی کشور طبق فرموده رهبری که این رسانه را دست بزن نظام در حوزه خارجی توصیف کرده اند، باید تهاجمی عمل کند.

وی افزود: وضعیت کنونی ایران اسلامی ناشی از جنگ شناختی تمام عیار از سوی رسانه ها و اتاق های فکر معاندان است و در این میان نقش رسانه های داخلی در افشاگری هجمه های بیگانگان بی بدیل، مهم و تاثیرگذار است.

کریمی تبار یادآور شد: دشمن برای جلب پشتوانه های جوانان و نوجوانان سرمایه گذاری کلانی کرده چرا که فضای تفکری ایران بازتر از سایر کشورها است و اکنون نیز دشمن در صدد کسب نتیجه گیری موثر از سرمایه گذاری خود در بین نوجوانان و جوانان است.

وی به آشوب ها و اغتشاش های اخیر کشور اشاره کرد و ادامه داد: این اغتشاشات کور کف خیابان از طرف دانش آموزان، نوجوانان و جوانان ناشی از تحریکات رسانه ای معاند دردناک است که باید این مسائل از سوی کارشناسان و رسانه های داخلی آسیب شناسی شود.

وی اضافه کرد: نسل کنونی وقتی حرف دشمن را بپذیرد نشان دهنده تلقین پذیری نسل جدید به تبلیغات مسموم معاند است هرچند که این اغتشاشات هیچ مشکلی برای اقتدار و ثبات امنیتی ایران ایجاد نمی کند.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید به طور جدی اقدام متقابل با تبلیغات مسموم رسانه های معاند را در دستور کار قرار دهند تاکید کرد: چرا که موضوعات اخیر و رفتار منفعلانه رسانه های داخلی خطرناک است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: در داخل کشور نیاز به خبرهای معیار از سوی رسانه های رسمی و متعهد است و باید با دورغ پراکنی ها، سیاه نمایی و تحریکات دشمنان مقابله به مثل شود.

وی اظهار داشت: ایرنا به عنوان یک رسانه شاخص، باسابقه و معتمد در روابط خارجی باید تهاجمی عمل و هجمه های بیگانگان را خنثی کند و در سطح ملی و استانی از توان نیروهای خود در راستای مقابله با رسانه های معاند گام های جدی و فعالانه بردارد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: باتوجه به اینکه دشمن در فضای مجازی به شدت فعال است و رسانه های داخلی آنچنان که باید در فضای مجازی کار نکرده اند، رسانه معتبر و رسمی چون خبرگزاری ایرنا باید در حوزه فضای مجازی سرمایه گذاری کند.

کریمی تبار یادآور شد: در اطلاع رسانی های درست، شفاف و تغذیه خبری صحیح همراه با معنویت، جنگ شناختی و جهاد تبیین در رسانه ها کم کاری شده است.

محسن بهاروند مدیرکل اخبار استان های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی هم در این دیدار گفت: ایرنا رسانه اصلی کشور و نظام است که به فرموده و تعبیر مقام معظم رهبری در بُعد داخلی نبض نظام و در مسائل خارجی دست بزن نظام است که در حوزه داخلی باید اعتدال و میانه روی و بخش خارجی هم تهاجم در برابر هجمه ها و دفاع از دستاوردهای کشور را مد نظر داشته باشد.

وی افزود: ایرنا دارای ۳۰ دفتر نمایندگی خارجی و در داخل ۶۲ دفتر است که دفاتر داخلی و خارجی این رسانه به طور جدی و متعهدانه مدافع و ناشر دستاوردهای کشور است.

وی یادآور شد: خبرگزاری ایرنا در تمام برهه ها پای کار است و فعالیت شبانه روزی این رسانه در اربعین امسال نمونه بارز و کوچکی از فعالیت های گسترده خبری ایرنا است.

بهاروند ادامه داد: ایلام استان ایثار و شهادت است که حق و دین بزرگی بر کشور دارد و خبرگزاری ایرنا نیز بنا بر تعهد و رسالت خود همواره در حوزه ایثار و شهادت فعال بوده و در دوره مدیریتی جدید نیز بُعد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پررنگ تر خواهد شد./م

برچسب ها: امام جمعه ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار