سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: مرحله استانی جشنواره ملی قصه گویی، روز یکشنبه به مدت ۲ روز در خانه تاریخی زند قم آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ 09 October 2022

به گزارش تابناک قم، محمد غفاری در حاشیه آغاز این جشنواره اظهار داشت: امسال بیست و چهارمین دوره جشنواره ملی قصه گویی به عنوان اولین دوره بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور برگزار می شود و امسال همزمان با آغاز هفته کودک شاهد برگزاری مرحله استانی آن در قم هستیم.

وی بیان کرد: قصه ریشه در همه هنرهای ایرانیان دارد و کانون پرورش فکری همواره در این زمینه پیشگام بوده است.

وی گفت: فراخوان این جشنواره از مرداد امسال آغاز شد و آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره رسید.

غفاری تعداد فیلم های ارسالی از قصه گویی شرکت کنندگان در جشنواره در استان قم را ۹۰ اثر عنوان کرد و افزود: پس از داوری اولیه، ۳۳ اثر برای اجرا در مرحله استانی انتخاب شد.

وی بیان کرد: امروز و فردا در نوبت های صبح و عصر شاهد اجرای قصه گوها خواهیم بود که یکی از بخش های جذاب آن بخش اجرای پدربزرگ ها و مادربزرگ ها خواهد بود.

وی یادآور شد: محتوای قصه ها می تواند ملی باشد و هم چنین در برخی قصه ها آیین های سنتی و زبان بومی قمی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم افزود: در بخش ۱۲ تا ۱۸ سال سه برگزیده،‌ در بخش بزرگسال نیز سه برگزیده و در بخش پدربزرگ و مادربزرگ ها نیز یک برگزیده از مرحله استانی راهی مرحله ملی خواهد شد.

وی افزود: مرحله ملی مسابقات به احتمال فراوان آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار