تعداد غرفه ها چشمگیر بوده است اما براین باوریم مشارکت زنانی که تولیدکننده و صاحبان تولید هستند باید دراین جشنواره ها بیشتر شود
کد خبر: ۱۰۷۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷ 08 October 2022

به گزارش تابناک مازندران از تیتر جویبار ، به مناسبت روز ملی و عشایر نخستین جشنواره بومی و محلی ماریم در روستای گلیرد از توابع بخش مرکزی شهرستان جویبار برگزار شد. 

برگزاری نخستین جشنواره بومی و محلی ماریم در جویبار  

در این جشنواره علاوه بر اجرای برنامه ها و بازی های بومی و محلی ،غرفه های معرفی صنایع دستی ، گل وگیاه و غذاهای محلی نیز برپا شد.

در حاشیه این جشنواره کمال_رستمعلی_فرماندار_شهرستان_جویبار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تیتر_جویبار، با اعلام اینکه این جشنواره برای نخستین بار با محوریت روستاها و با ابتکار دوبخشداری، فرمانداری و حضور و مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برگزار شد، گفت:
معتقدیم ظرفیت روستاها بیش از این بوده و آنچه در گام اول ما را خوشحال کرده، اتحاد دهیاران و شوراها در برگزاری این جشنواره بوده است.

کمال رستمعلی با اشاره به اینکه جشنواره بومی و محلی ماریم در یک روز و در روستای گلیرد جویبار برگزار شده است، افزود: در کنار این جشنواره مسابقات ورزشی با مشارکت ۵۰۰ نفر ودر قالب ۳۵ تیم برگزار شده است.

وی اظهار داشت؛ تعداد غرفه ها چشمگیر بوده است اما براین باوریم مشارکت زنانی که تولیدکننده و صاحبان تولید هستند باید دراین جشنواره ها بیشتر شود.

فرماندار جویبار با اعلام اینکه تا پایان سال جشنواره‌های روستایی دیگر نیز درشهرستان برگزار خواهد شد، افزود: مردم باید در سطح روستاها در امر تولید وارائه محصولات بومی و محلی مشارکت بیشتری داشته باشند.

رستمعلی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره در روستاها تداوم خواهد داشت و محصولات، آیین و سنت‌های بومی و محلی روستاها به نمایش گذاشته می‌شود.

ایشان محور توسعه را توجه به روستاها بیان کرد و گفت: اقدامات شاد و متنوعی در روستاها در حال اجرا داریم و روستاهای میزبان سنت‌ها و آیین‌های مربوط به خود را برای عموم به نمایش بگذارند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار