معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران تاکید کرد: اولین کنفرانس بين المللي برنامه ريزي و توسعه شهري توسط شهرداری تهران که طی امروز و فردا در کتابخانه ملی ایران برگزار می شود، به منظور بهره گیری از نظرات، آراء صاحب نظران و اساتید برجسته داخلی و خارجی طراحی و برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 06 October 2015
ناصرامانی درخصوص چگونگی شکل گیری ایده این کنفرانس گفت: ایده اولیه برگزاری این کنفرانس در سال1392 و در زمانی که برنامه 5 ساله دوم در حال تدوین و آماده سازی بود شکل گرفت و در ردیف بودجه سال 1393 شهرداری تهران منظور شد. 
وی افزود: به علت طولانی شدن فرایند تصویب و ابلاغ برنامه 5 ساله تا اردیبهشت سال 1393 و عدم وجود زمان کافی برای انجام تمهیدات موردنیاز، امکان برگزاری کنفرانس در سال 1393 فراهم نشد ودر همین راستا اداره کل برنامه و بودجه مسئول برنامه ریزی و اجرای این کنفرانس در سال جاری شد.
امانی با اشاره به اینکه فراهم سازی بستر لازم برای تحول در نظام برنامه ریزی، بودجه ریزی و مدیریت شهری شهرداری ها؛ آشنایی با دستاوردهای نظری و تجارب اجرایی داخلی و خارجی در حوزه های ذکر شده و آسیب شناسی وضعیت فعلی نظام برنامه ریزی، بودجه ریزی و... شهرداری ها از اهداف برگزاری این کنفرانس است،خاطرنشان کرد: اقدامات شهرداري تهران طي10 سال گذشته در این کنفرانس دو روزه مورد بررسي قرار گيرد.
وی مهمترین وجه متمایز این کنفرانس در مقایسه با  کنفرانس های مشابه که در حوزه برنامه ریزی و توسعه شهری برگزار می شوند را برگزاری یک کنفرانس موفق و برخوردار از کیفیت علمی مناسب عنوان کرد که  تلاش شده تا ابزارها و موقعیت های مناسبی را ایجاد کند.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران تاکید کرد: به عنوان مثال؛در بخش انتخاب شورای سیاست گذاری و کمیته علمی کنفرانس تلاش شده تا از تمامی نهادهای مرتبط در حوزه برنامه ریزی و مدیریت شهری و صاحب نظران و نخبگان علمی برجسته دعوت به عمل آید تا در طرح ریزی یک کنفرانس مطلوب به شهرداری تهران یاری رسانند . 
امانی در پایان افزود: اقتصاد مقاومتی، تجربه برنامه ریزی شهری در شهرهای مختلف دنیا، بهبود روش ها در مدیریت شهری، بررسی یک دهه تجربه برنامه ریزی در شهر تهران، بررسی حقوق عمومی و برنامه ریزی شهری، سیاست گذاری و حاکمیت شهری، برنامه ریزی شهری و حمل و نقل عمومی، توسعه اجتماعی و برنامه ریزی شهری و برنامه ریزی شهری و عدالت فضایی از محورهای اصلی برگزاری نشست‌های تخصصی در این کنفرانس خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار