معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اجرای پویش هم محله امام رضا (ع) در مشهد گفت: این پویش گامی موثر در ارتقاء فرهنگ میزبانی از زائران رضوی است.
کد خبر: ۱۰۶۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹ 13 September 2022

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام والمسلمین  امیرحسین احمدنیا معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مردم مشهد در پویش هم محله‌ امام رضا (ع) با خدمت به زائران رضوی در سه عرصه‌ اسکان در منازل، حمل و نقل رایگان و نذر خدمت و مهارت، خادم واقعی آستان ملک پاسبان رضوی خواهند شد.

وی بیان کرد: بر اساس این پویش که با محوریت مساجد برنامه‌ریزی شده است، هر محله‌ مشهد حداقل هشت خانواده مجاوران، توفیق خدمت به زائران امام رضا (ع) را خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها در دهه آخر صفر سال جاری بیش از ۶ میلیون زائر میهمان مشهد خواهند بود و ظرفیت‌های مختلف نهادی، سازمانی و مردمی پای کار آمده‌اند تا بتوانند به بهترین وجه ممکن میزبان زائران باشند.

حجت الاسلام احمدنیا خاطر نشان کرد: مجاوران بارگاه رضوی برای شرکت در پویش هم محله‌ امام رضا (ع) می‌توانند به آدرس zaer.masjedona.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به همایش توجیهی مبلغان پویش هم محله امام رضا(ع) ادامه داد: همایش توجیه این پویش با حضور بیش از۱۵۰ نفر از مبلغان و ائمه جماعات مشهد مقدس برگزار شده است..

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد گفت: استقرار ۴۰ موکب از مساجد منتخب مشهد برای پذیرایی از زائران و مجاوران، فضاسازی ویژه در خیابان امام رضا برای تداعی حال و هوای پیاده روی اربعین در کشور عراق، ارائه خدمات مختلف صلواتی و رایگان از جمله اطعام و پذیرایی، واکس و آرایشگری، نمایش فیلم «خیمه» در یک موکب، اختصاص پارکینگ رایگان پایانه مسافربری امام رضا و بوستان جهان شهر واقع در پادگان ارتش برای زائران، رایگان بودن خطوط اتوبوس منتهی به حرم مطهر رضوی و بالعکس و کاهش فاصله زمانی حرکت قطار شهری مشهد از جمله اقدامات انجام شده برای بازماندگان اربعین به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار