یادداشت:
در شهر و شهرک های لنده که می چرخید به نام خیابان ها و کوچه هایی برمیخوریم که هیچ منطقی پشت نامگذاری ها نمی بینیم..!
کد خبر: ۱۰۶۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ 13 September 2022

تابناک کهگیلویه بویر احمد-این دیار سرزمین شیرمردانی چون شهید طیب ها، سردار کریمی ها، سردار زکی نژاد ها، حسین پناهی ها و شهیدان جوادی ها و سهرابی ثانی ها و....تا اسامی برچینم، دلاورمردان و نام آورانی دارد که مردمان هر منطقه ای آرزوی داشتنشان را میکند تا به آنها ببالند..!و اینجا در لنده امّا گمنامند.!

با همه این افتخارات امّا شهرداری و شورای شههر و شورای ترافیک ما سردرگم است.

در زادگاه شهید کریمی، سردار پرافتخار پد خندق ترجیح میدهند نام کوچه و خیابان ها را ساحل، فرهنگ و لاله و شقایق بگذارند در حالی که مدیون هستند به نسل آینده بفهمانند شما وارثان فرمانده دلاورتان جانمحمد کریمی هستید..!

آنقدر نام کم می آورند که جلسه ی چند ده نفری میگیرند تا خیابان ها و محل و کوچه های فلان محله را نام گذاری کنند و یادشان میرود شهید طیبی دارند که سند افتخار یک ایل است.

یک کشور به شعر ها و سرودهای حسین پناهی میبالند و آن وقت نام خیابان خانه ی حسین پناهی پیش ما و در زادگاهش میشود گلزار و گلستان..!

شاید خلاصه اگر بگویم اینجا خودزنی ها تنها زنده ها را در بر نمیگیرد و حس و نگاه های غلط قومی و قبیله ای باعث میشود تا خط بکشیم بر روی رفتگان پر از افتخارمان و این یعنی حذف یواش یواش تاریخ این دیار که همه در قِبال آن مدیون هستیم.

لازم و ضروری است تا شهرداری و شورای شهر و شورای ترافیک در مقابل عظمت و بزرگی افتخارات این دیار سر تعظیم فرو آورد و بجای نامگذارهای غیر منطقی شهر را به نام آنان مفتخر نمیاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار