رییس کمیته حمل و نقل و آمار ستاد اربعین خراسان رضوی گفت: ۷۵ هزار و ۱۳۹ تن از زائران مشهدی عتبات عالیات، از ۹ تا ۲۰ شهریورماه، با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، قطار و هواپیما راهی مرزهای کشور عراق شدند.
کد خبر: ۱۰۶۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 13 September 2022

به گزارش تابناک رضوی، جعفر شهامت با بیان این مطلب اظهار کرد: از این شمار ۴۱ هزار و ۲۷۷ مسافر به وسیله اتوبوس و در قالب هزار و ۳۴۰ سفر جاده ای، ۲۱ هزار مسافر توسط ۴۰ رام قطار از مشهد به شهرهای اهواز و کرمانشاه رفته و به گذرگاه های مرزی بین ایران و عراق منتقل شدند.

وی گفت: همچنین در بازه زمانی یاد شده ۱۲ هزار و ۸۶۲ مسافر در قالب ۸۷ پرواز مستقیم از مشهد به بغداد و نجف، راهی سفر زیارتی عتبات عالیات شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به در پیش بودن موج برگشت زائران از کشور عراق، اظهار داشت: به منظور آمادگی برای خدمت رسانی و ارائه تسهیلات و سرویس دهی مناسب برای بازگشت زائران استان خراسان رضوی از عراق به خصوص در مرز مهران، راهداران این اداره کل، در پایانه اتوبوسی برکت مهران مستقر شده اند.

شهامت بیان داشت: به منظور ارائه خدمات مناسب تر ۲۰ دستگاه وانت از این اداره کل و ادارات راهداری شهرستانها به مرز مهران اعزام شده است.

وی گفت: همچنین ۲۰ دستگاه کمپرسی از ادارات راهداری شهرستانهای مختلف خراسان رضوی برای جابه جایی اضطراری زائران در مرز مهران آماده سازی و مسقف شده است که به سوی مرز گسیل شده اند تا در صورت لزوم نسبت به جابه جایی فوری مسافران از مرز اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار