مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد استان البرز با بیان اینکه اکنون پنبه در سطح ۲۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کشت می شود، گفت: در صورت تخصیص حقانه، این رقم تا ۶ برابر قابل افزایش است.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ 07 September 2022

به گزارش «تابناک البرز» هوشنگ میرزایی زمان برداشت محصول پنبه در سال جاری را در ماه‌های آبان یا آذر عنوان کرد و افزود: سال گذشته محصول پنبه در سطح ۱۶۰ هکتار کشت شده بود که پس از ورود نخستین کمباین برداشت پنبه کشور به اشتهارد و تغییر روش برداشت از سنتی به مکانیزه، این کشت در سال جاری رونق بیشتری گرفت.

وی یکی از دلایل کاهش کشت پنبه در سال‌های گذشته را بالابودن هزینه‌های جاری برای برداشت محصول و نبود نیروی کار دانست و اظهار  داشت: با ورود این کمباین به شهرستان اشتهارد با صرفه جویی در هزینه‌ها تا ۵۰ درصد و افزایش سرعت برداشت محصول روبرو شده ایم.
وی ورود کمباین برداشت پنبه به اشتهارد را همراه با افزایش ۱۰۰ درصدی کشت این محصول عنوان کرد و گفت: متوسط برداشت پنبه در هر هکتار بین ۳.۵ تا چهار تن می‌باشد.

اشتهارد تنها مرکز کشت پنبه در البرز

میرزایی با بیان اینکه اشتهارد از گذشته تاکنون تنها منطقه کشت پنبه در استان البرز است، اظهار داشت: این شهرستان دارای سه هزار هکتار اراضی زراعی است که تا پیش از این نیمی از این اراضی به کشت پنبه اختصاص می‌یافت، ولی افزایش هزینه‌ها همچون هزینه دستمزد کارگر برای برداشت محصول منجر به کاهش رغبت یه این کشت شد.
در شهرستان اشتهارد سه کارخانه تولید و فراوری پنبه فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار