کد خبر: ۱۰۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸ 06 October 2015
به گزارش تابناک ایلام  به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام یاراله نصیری در دومین نشست شورای عارضه یابی واحدهای تولیدی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با بهره گیری از اساتید، صاحبنظران علمی و دانشگاهی ظرفیت بررسی و ارائه راهکارهای رفع مشکل صنایع استان را دارا است.
وی افزود: تلاش ما در جهت ورود متخصصین به این بخش و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه است، اگر اهل فن و صاحبان دانش وارد عرصه فعالیت شوند، بخش زیادی از دغدغه و دل نگرانی های ما مرتفع خواهد شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم تدوین ساز و کار مناسب کلینیک عارضه یابی واحدهای تولیدی تاکید کرد: انتظار داریم بررسی علائم حیاتی واحدهای تولیدی مشکل دار در قالب تیم های کارشناسی خبره با پرهیز از پرداختن به بحث های تئوری و نظری و فارغ از درگیر شدن در فرایند دست و پاگیر اداری صورت پذیرد.
نصیری یادآور شد: فلسفه وجودی این کلینیک نیز بر همین مبنا بوده به طوری که باید بیشتر اقدامات کاربردی و عملیاتی در متن واحد تولیدی و در سالن های تولید رخ دهد.
وی اضافه کرد: تیم های فنی و کارشناسی بایستی در محل واحدهای مشکل دار مقیم شده و نسبت به تجویز نسخه شفابخش برای آنان اقدام نمایند.
وی افزود: اگر از این طریق بتوانیم حتی یک واحد تولیدی را از ورشکستگی و تعطیلی نجات دهیم بدون شک کار بسیار بزرگ و ماندگاری صورت گرفته است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیرخانه کلینیک عارضه یابی واحدهای تولیدی تمام اطلاعات پایه و همچنین امکانات نرم افزاری و سخت افزاری لازم برای فعالیت مناسب جهاد دانشگاهی به عنوان رئیس شورای اصلی فراهم خواهد نمود.
نصیری راه اندازی مرکز امکان سنجی، بهبود و توسعه کسب و کار در شرکهای صنعتی را بستر بسیار مناسبی در جهت توسعه بخش صنعت و معدن استان بر محور بهره گیری از اطلاعات و دانش آکادمیک دانست و افزود: می توان از این طریق به اهداف اصلی اتصال صنعت و دانشگاه دست یابیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار