درخواست استاندار یزد از رئیس عدلیه:
استاندار یزد در شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، رسیدگی خارج از وقت به پرونده های زمین خواری یا ایجاد دادگاه ویژه را از رئیس دستگاه قضا خواستار شد.
کد خبر: ۱۰۶۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴ 02 September 2022

«مهران فاطمی»  در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور رئییس قوه قضائیه در استانداری یزد برگزار شد، مهمترین چالش استان را محدودیت منابع آبی و نزولات جوی دانست و گفت:  مستخصرید که یزد با همه ظرفیت ها از دیرباز با چالش آب روبروست و با توجه به اینکه نیاز استان سالانه بیش از ۱۱ میلیون متر مکعب است در حال حاضر از تلفیق آب انتقالی و آب های لب شور و دارای سختی بالا آب استان تامین می شود که افت کیفیت آب می تواند تهدیدی برای سلامت مردم باشد.

وی با اشاره به مصوبه هئیت دولت در زمینه واگذاری معدن برای تأمین هزینه های آب پایدار استان ابراز کرد: استان یزد دومین استان معدنی کشور است و این معادن بخش تعالی و پیشرفت استان هستند

فاطمی با اشاره به مصوبه دیوان عدالت اداری در خصوص معافیت ۱۰۰ درصد مالیاتی یکی از معادن بزرگ استان، خاطر نشان کرد: امیدواریم با حمایت شما این حکم ابطال شود تا اجحافی در حق مردم استان از طریق سرباز زدن از مسئولیت اجتماعی این معدن صورت نگیرد.

استاندار با اشاره به تهدیداتی استان به واسطه قرار داشتن در محورهای مواصلاتی کشور اظهار کرد: با توجه اینکه یزد به مسیری برای قاچاق مواد مخدر و شرارت‌هایی قاچاقچیان است که خواهشمندیم در زمینه انتقال زندانیان غیر بومی به محل زندگی خود و انتقال زندان یزد به خارج از شهر مساعدت لازم در صورت صلاحدید صورت گیرد.

وی عنوان کرد: اجرای طرح سامان خانواده با مصوبه شورای عالی فرهنگ عمومی به پیشنهاد استان و طرح جوانی جمعیت، همچنین رسیدگی خارج از وقت به پرونده های زمین خواری یا ایجاد دادگاه ویژه از دیگر درخواست های استاندار از دستگاه قضا بود.

رسیدگی خارج از وقت به پرونده های زمین خواری

آیت الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به هزینه های میلیارد دلاری دشمنان برای از بین بردن دین و ترویج سنتهای غربی نامطوب، گفت: باید ارزیابی کنیم که خودرمان برای مبارزه با این اقدام چه کرده ایم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر، بر لزوم ایجاد متولی مشخصی به این حوزه تاکید کرد و گفت: این دو فریضه الهی است لذا پیشنهاد می‌شود مجلس و دستگاه قضا، سازمانی مستقل ولی ذیل مجموعه قوه قضائیه ایجاد و فعالیت کند.

امام جمعه یزد بر لزوم ایجاد تجرک اداری در تمام کشور تاکید کرد و گفت: باید همه دستگاه ها موظف به این تحرک باشند تا خدمات دهی به مردم دچار معطلی نشود.

ناصری خواستار تحول بزرگی در آموزش و پرورش کشورمان شد و گفت: امروز دانش اموزان و دانشجویان بی توجه به هویت خود هستند که به دلیل فقدان تدین، تفکر و تعقل در اموزش برگرفته از غرب در کشورمان است.

رسیدگی خارج از وقت به پرونده های زمین خواری

«سید جلیل میرمحمدی» نماینده مردم تفت و میبد و رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در این نشست با اشاره به جمعیت مازاد آمارهای جمعیت حقیقی و ساکن تفت به دلیل وجود روستاهای ییلاقی در این شهرستان، گفت: متاسفانه در تخصیص اعتبار و منابع همان جمعیت اماری لحاظ می شود.

وی با بیان این که شهرستان تفت فاقد پزشکی قانونی است، وضعیت ساختمانهای قضایی در این شهرستان را نیز نامناسب دانست و خواستار رسیدگی شد.

وی گفت: در شهرستان میبد سه دهه مشکل مرز بین دو شهرستان اردکان و میبد را داریم و ۱۲ سال صنعت فولاد شهرستان تعطیل است.

میرمحمدی بلاتکلیفی برخی شهرکهای صنعتی در این شهرستان که مشکلات عدیده‌ای را در حدود سه دهه برای مردم ایجاد کرده، تجهیز و تکمیل ساختمان شورای حل اختلاف میبد را نیز خواستار شد.

رسیدگی خارج از وقت به پرونده های زمین خواری

«محمدصالح جوکار» نماینده مردم یزد و اشکذر نیز خواستار بسط کارگروه‌ها و نشستهای تخصصی بین کمیسیون‌های مجلس و قوه قضائیه برای اصلاح قوانین شد.

وی در مورد زندان مرکزی یزد نیز گفت: این زندان آسیبهای جدی دارد و زمین به آن اختصاص یافته که امیدواریم عملیاتی شود.

جوکار در مورد زمینهای موات و توزیع آنها بین مردم توسط زمین خواران نیز اعلام کرد: پیشنهاداتی در این باره ارائه شد ولی با رای دیوان عدالت در مناطق حاشیه نشین شهر دچار مشکل هستیم.

وی از اطاله دادرسی در برخی پرونده‌ها نیز ابراز گلایه کرد و گفت: در استان اقدامات خوبی در مورد پرونده های کثیرالانتشار انجام شده است که جای تشکر دارد.

این نماینده مجلس گفت: در نشست با مردم مشکلاتی که غالباً مطرح می‌شود بیشتر در سایه عدم آشنایی آنها با حقوق خودشان است لذا خواستار اهتمام به این حوزه هستیم.

رسیدگی خارج از وقت به پرونده های زمین خواری

«محمدرضا صباغیان» نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه در استان یزد با قدردانی از ورحیه فساد ستیزی قوه قضائیه، گفت: سرقتهای زیر ۲۰ میلیون تومان شاکی خصوصی می خواهد که امیدواریم با ارائه لایحه‌ای در این رابطه، مشکل مرتفع شود.

وی توجه به تعادل در سیاست زندان زدایی را ضروری خواند و گفت: نبود برخوردهای جدی در سرقتها و با اختلاسگران باعث ایجاد ناامنی و بی اعتمادی مردم به دستگاه قضا شده است.

وی با اشاره به مشکل زندان باز منطقه فراغه در ابرکوه، رسیدگی به موضوع پتروشیمی ابرکوه، رسیدگی به موضوع قنات مروست که دو دانگ ان در اختیار آستانه است و نیز جابجایی پاسگاه شهید مدنی که به باراندازی برای قاچاق و ناامنی در روستاهای پیرامون شده است، خواستار رسیدگی به این موارد شد.

رسیدگی خارج از وقت به پرونده های زمین خواری

«محمدرضا دشتی» نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی از امیدآفرینی دستگاه قضایی به مردم قدردانی کرد و گفت: مردمی سازی دستگاه قضایی در قالب آموزشهای عمومی بسیار ارشمند است.

وی افزود: ساختمانهای شهرستان وضعیت نامطلوبی دارد و کمبود نیرو به ویژه قاضی در شهرستان داریم.

دشتی رفع بلاتکلیفی پرونده چند واحد اردمان به سهامداری مردم طی چهار دهه گذشته را خواستار شد و گفت: تعاونی های دهیاریها نیز از دامداران به صورت غیرقانونی عوارض اخذ می کنند.

رسیدگی خارج از وقت به پرونده های زمین خواری

«ابولقاسم محی الدینی» شهردار یزد هم در این نشست به آراء کمیسیون ۱۰۰ که منجر به تخریب شده و دلیل اصلی آنها مشخص نیست و پرونده های زیادی در این رابطه در شهرها پیرامون این موضوع داریم.

وی از ارائه دو پیشنهاد در این رابطه که به صورت کتبی تقدیم رئیس قوه شد، خبر داد و گفت: موضوع امنیتی دیگر شهر وجود مخازن نفتی استان در درون شهر است که تاکنون اقدام موثری در این رابطه انجام نشده و امیدواریم در راستای حفظ حقوق عامه و جان مردم موضوع جابجایی مورد اهتمام قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار