مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت: ۱۵ درصد جمعیت استان ایلام، ایثارگر هستند.
کد خبر: ۱۰۶۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸ 31 August 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ جمال اسدی  در مراسم گرامیداشت شهدای کارمند اظهار کرد: سال ۵۹، استان ایلام ۲۷۰ هزار نفر جمعیت داشت، این استان سه هزار شهید دارد و سه درصد شهدای کشور در این استان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر جانباز در استان ایلام زندگی می‌کنند، بیان کرد: در جنگ تحمیلی نه تنها مردم ایلام مهاجرت نکردند، بلکه استان مهاجر پذیر شد.

وی ادامه داد: ۱۵ درصد جمعیت استان ایلام، ایثارگران هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام عنوان کرد: حق مردم ایلام در زمان جنگ تحمیلی مغفول مانده است.

وی گفت: خانواده‌های شهدا به حق خود نرسیده‌اند، کارهایی که باید برای خانواده‌های شهدا انجام شود، در همه زمینه‌ها کوتاهی شده است.

اسدی اضافه کرد: اگر شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان نبودند، امنیت امروز کشور وجود نداشت.

معاون سیاسی استاندار ایلام  نیز در این یادواره با اشاره به فاجعه هفتم تیرماه و شهادت آیت الله بهشتی و هشتم شهریور ماه شهادت شهید رجایی و باهنر، اظهار داشت: هر یک از توطئه های شکل گرفته علیه مردم ایران در هر نظام دیگری اتفاق می افتاد، برای براندازی آن نظام کافی بود.

وی افزود: به برکت درایت مقام معظم رهبری، پشتیبانی مردم و ایستادگی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، انقلاب اسلامی به رغم وجود همه فشارها و توطئه ها همچنان پر قدرت و استوار به مسیر خود ادامه داده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام با اشاره به خدمات و رویکرد دولت سیزدهم، افزود: ارتباط با مردم، حضور در میدان، عدالت محوری و خدمت صادقانه از رویکردهای دولت است.

سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمونین(ع) استان ایلام با تاکید بر اینکه گفتمان انقلاب اسلامی در مسیر مکتب عاشورا است، افزود: امروز می بینیم که میلیون ها نفر در اوج گرمای طاقت فرسا، راهی پیاده روی اربعین می شوند که این عظمت در واقع بیانگر مسئله عرفانی عاشورا است.

در پایان این مراسم با حضور مسئولان از خانواده های معظم شهدای کارمند استان با اهدا لوح یادبود تجلیل و تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار