در مراسمی در گلزار شهدای اراک، تعدادی از پاکبان های شهرداری اراک برای اولین بار به زیارت قبور مطهر شهدای کربلا و خدمتگزاری در اربعین حسینی عازم سرزمین کربلا شدند.
کد خبر: ۱۰۶۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ 29 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، در حاشیه برگزاری این مراسم کریمی شهردار اراک ضمن تجلیل از زحمات پاکبان های خدوم شهر اراک گفت: امروز آغاز سفری است که مزد آن را امام حسین علیه السلام برای ایام محرم و صفر می دهد.
وی افزود: زمانی که مردم به عزاداری مشغول بودند و شهر غرق در شور حسینی بود، همکاران پاکبان ما صادقانه و عاشقانه به زائرین امام حسین خدمت می‌کردند.
او در ادامه درباره قیام امام حسین گفت:حرکت به سمت کربلای مقدس تداعی‌کننده حرکت سخت کاروان کربلا در سال ۶۱ هجری است.
کریمی ادامه داد: امام حسین با برای مبارزه با بازگشت ارزش های جاهلی و فضایی که امثال یزید در آن مشروعیت پیدا کردند قیام کرد.
وی افزود:این انحراف از شورای سقیفه آغاز شد و اگر خطر این انحراف را نادیده بگیریم همچنان این انحراف وجود خواهد داشت.
شهردار اراک یادآورشد: مسیر امام حسین علیه السلام نیاز به روشنگری و تبیین دارد و مراسم محرم و صفر باید پابرجا بماند و تقویت شود و مسئولین شهری شهر اراک در مسیر خدمت به این قیام باشند.
گفتنی است، صبح امروز ، مراسم بدرقه خادمین حسینی شهرداری اراک به عتبات عالیات و شهر مرزی مهران برای خدمات رسانی به زائرین پیاده روی اربعین حسینی، با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی، فرماندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، سایر مدیران استانی و شهری، فرماندهان نظامی و انتظامی، معاونین و مدیران شهرداری و خانواده های معظم شهدا در جوار گلزار مطهر شهدا اراک برگزار شد.
امسال نیز همچون سال های گذشته و در آستانه فرارسیدن ایام اربعین حسینی، ۶۰ نفر پاکبان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی به مدت ۱۶ روز به شهر مرزی مهران اعزام شدند.همچنین چهار دستگاه پرس زباله، پنج دستگاه موتورسیکلت، دو دستگاه خودروی سواری و یک دستگاه خاور، دو دستگاه ماشین نجات به همراه ۴ نیروی عملیاتی آتشنشان، ۲ دستگاه اتوبوس، دو دستگاه خودرو حمل متوفی و ۱۰ نفر کادر اجرایی و راننده نیز به مرز مهران اعزام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار