مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام بیان داشت : تجلیل از عوامل بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی، تحلیل از ۵۰ هنرمند حوزه های مختلف، تجلیل از ظاهر سارایی به مناسبت تلاش برای پاسداشت زبان مادری، محمدعلی قربانی مداح و علی اشرف صندوق آبادی خوشنویس، برگزاری نشست های فرهنگی و ادبی، نشست و نقد پاسداشت زبان فارسی. نشست و نقد ادبیات بومی و کردی و ادبیات دفاع مقدس صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ 26 August 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی هوشمند گفت : اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی، چهارشنبه های طلایی با حضور خانواده های شهدا، سلسله نشست های چراغ راه، رونمایی از کتاب شاهنامه کردی، نمایشگاه عفاف و حجاب از دیگر اقدامات فرهنگ و ارشاداسلامی استان ایلام طی یک سال کاری جاری (شهریور پارسال تا شهریور امسال) بوده است.

وی بیان داشت: فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسبار گسترده و در برگیرنده طیف های متنوع فعالان فرهنگ و هنر در حوزه های مختلف  است.

هوشمند گفت : با تشکیل ستاد اربعین در این اداره کل برگزاری برنامه های شعر علمدار، سه سوگواره اربعین، تولید فیلم مستند، جشنواره عکس، برپایی ایستگاه صلواتی تحت عنوان شین با مشارکت هنرمندان و فعالان فرهنگی استان و کشور و ایستگاه صلواتی شهدای فرهنگ، هنر و رسانه نیز در دست پیگیری است.

وی اظهار داشت :  هر شهرستان بر اساس ظرفیت های بومی - محلی به یک پایلوت تبدیل شده است که باید این پایلوت ها همچون جشنواره تئاتر شرهانی به عنوان یک طرح ملی شناخته شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مد و لباس طرح مشکات استان ایلام به علت استفاده از تلفیق عناصر بومی، سنتی و جدید و خلق طراحی های نوین برگزیده شده است./ع

بیشتر بخوانید: 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار