شهردار اراک گفت: هدف از برگزاری برنامه‌ها هفته فرهنگی، ارتقا شاخص‌های فرهنگی و سطح همبستگی اجتماعی، تقویت روحیه نشاط در بین شهروندان و معرفی تاریخ و پیشینه اراک است.
کد خبر: ۱۰۶۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹ 22 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا کریمی با بیان اینکه هفته فرهنگی اراک از بیست‌ و هشتم مهرماه تا چهارم آبان‌ماه برگزار می‌شود، افزود: جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های این هفته با حضور مسئولان دستگاه‌های دولتی و نمایندگان گروه‌های مردم نهاد در شهرداری اراک برگزار و پیرامون چگونگی و تاریخ برگزاری هفته فرهنگی و همچنین برنامه‌هایی که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این هفته به اجرا خواهند گذاشت، بحث و رایزنی شد.
شهردار اراک افزود: در این جلسه مقرر شد ظرف یک بازه زمانی مشخص، نهادهای ذیربط پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به این کمیته ارائه دهند تا پس از مطالعه و بررسی به صورت برنامه‌ای مدون از طریق رسانه‌های مکتوب و تصویری انتشار پیدا کند و در اختیار شهروندان قرار گیرد.
وی گفت: هدف از برگزاری هفته فرهنگی اراک، ارتقا شاخص‌های فرهنگی و سطح همبستگی اجتماعی، تقویت روحیه نشاط در بین شهروندان، معرفی تاریخ و پیشینه، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این کلانشهر و شخصیت‌ها و مشاهیر آن، معرفی آداب و رسوم و سنن و تولیدات سنتی و محلی و همچنین ایجاد همگرایی و همدلی بین شهروندان و تثبیت نگرش‌ها و رویکردهای اصیل فرهنگی است.
کریمی با بیان اینکه دبیرخانه هفته فرهنگی شهر اراک در محل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری راه‌اندازی و ویژه برنامه‌های پیشنهادی این سازمان پس از بررسی و مطالعه اجرا می‌شود، گفت: نمودار گردشکاری را برای ستاد هفته فرهنگی شهر اراک تدوین خواهیم کرد که بر اساس آن کمیته‌هایی با حضور دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برگزار می شود‌ اعضای شورای اسلامی شهر اراک نیز به عنوان نمایندگان مردم با حضور در هر یک از کمیته‌ها بر روند کار نظارت خواهند داشت.
شهردار اراک تاکید کرد:گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و پاسداشت خانواده‌های معزز ایشان و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره جانبازان و ایثار گران، علما و روحانیان دینی، مشاهیر و بزرگان و نخبگان، جوانان پویا و فعالان عرصه فرهنگ و هنر شهر اراک اصلی‌ترین رویکردهای هفته فرهنگی اراک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار