کد خبر: ۱۰۶۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱ 09 August 2022

تابناک رضوی: همزمانی امسال روز خبرنگار با عاشورای حسینی حامل پیام است و رسالت زینبی رسانه‌ها را جلوه‌گر می‌کند و ضرورت علمداری اهل قلم را برای قدم نهادن در عرصه جهاد تبیین بیش از هر زمان دیگری نشان می‌دهد.

از سوی دیگر در شرایطی که مرجعیت رسانه‌های بزرگ به شدت زیر سئوال رفته و عملا هیچ رسانه‌ای ملی و مورد توجه آحاد مردم نیست ضرورت توجه به تکثر رسانه‌ها، رسانه‌های تعاملی و رسانه‌ها‌ و شبکه‌های اجتماعی‌‌ و حتی شخص‌رسانه‌ها، برای نیل به حکمرانی رسانه‌ای لازم است‌.

مضاف بر این‌ها ظهور فن‌آوری‌های نوین ارتباطی و رسانه‌های نوظهور همراه با تنگناهای مالی مدیران رسانه‌ها منجر به بروز انواع بحران‌ها اعم از بحران کاغذ و محتوا و مخاطب شده تا مطبوعات بحران‌زده هر روز بیش از پیش صفحه‌هایشان آب برود و مسئولان را خواب و هرسال دریغ از پارسال!

خبرنگاران تریبون سازان بدون تریبون هستند و لازم است که در روز خبرنگار، مشکلات خبرنگاران مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
خبرنگاری بیشتر از اینکه یک شغل باشد، یک مهارت، یک فن، یک علم، یک هنر و از همه بالاتر یک عشق است اگر چه که هر سال در روز خبرنگار موجی از پیام‌های تبریک به سمت رسانه و رسانه‌نگاران ارسال می‌شود، اما واقعیت این است که خبرنگاران بیشتر از این که نیازمند یک روز باشند نیازمند روزی هستند که بتوانند بدون هر گونه فشار را با حریت و آزادگی تحمل کرده و منادی حق و عدالت باشند.
خبرنگاران می‌خواهند که بتوانند به راحتی از مسئولان که باید مورد سوال قرار بگیرند به عنوان نماینده افکار عمومی پرسش و به راحتی آنان را نقد کنند، مسوولان هم باید نقدپذیر بوده و تاب تحمل نقد‌های مشفقانه و منصفانه خبرنگاران را داشته باشند.
خبرنگاران بیشتر در پی روزی هستند تا در عین حال که حرفهایشان شنیده می‌شود، حال مردمان جامعه شان هم خوب باشد، چون خبرنگاران در واقع شاخک‌های حسی و عصبی جامعه خود هستند.
خبرنگاران به ویژه در یکی ۲ سال اخیر که حال مردم ما خیلی خوب نبود و درگیر مشکلات مختلف معیشتی و کرونا بودند به عنوان نمایندگان افکار عمومی به تبع مردم، حال و روز خوشی نداشتند، چون دردشان اگر چه از جنس درد مردم زمانه نیست، اما همان درد مردم زمانه است.
خبرنگاران در عین حال که در پی روزی حلال هستند، در پی روزی هستند که بتوانند بدون دغدغه معیشتی و دغدغه امنیت شغلی و بیمه که همچنان گریبانگیر بسیاری از خبرنگاران است بتوانند به راحتی قلم بزنند و در راه آگاهی بخشی جامعه و معرفت افزایی و بصیرت دادن به مردم قدم بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار