معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح های شمیم حسینی در ماه محرم و صفر، به بیش از 3500 هیئت مذهبی و مسجد جهت اجرای برنامه های مذهبی در قالب تهیه کالا مساعدت می شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 08 August 2022

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام و المسلمین جمال ایزدی گفت: در طرح شمیم حسینی کمک به هیئات مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه و همچنین اجرای نیت صورت می گیرد. طبق برنامه ریزی صورت گرفته در این دو ماه به بیش از 3500 هیئت مذهبی و مسجد جهت اجرای برنامه های مذهبی در قالب حواله تهیه کالا مساعدت خواهد شد.
وی افزود: طرح بصیرت عاشورایی در 112 بقعه متبرکه اجرا و اقدامتی از قبیل اقامه نماز جماعت، سخنرانی، اطعام، برگزاری مراسمات مذهبی، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و ... اجرا می شود.
معاون فرهنگی اوقاف استان با اشاره به اینکه ویژه برنامه های مراسم احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی و همایش رهروان زینبی در این طرح اجرا می شود، تصریح کرد: از برنامه های شاخص طرح بصیرت عاشورایی می توان به برگزاری مراسم لبیک یا حسین(ع) در شهر مشهد با سخنرانی آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و ویژه برنامه ظهر عاشورا در موقوفه عبدالله رضوی با سخنرانی آیت الله خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان اشاره کرد.
وی افزود: با توجه به تاکیدات ریاست محترم سازمان و با هدف تقویت فعالیت های فرهنگی بقاع متبرکه با تعامل با هیئات مذهبی، تا کنون 44 هیئت مذهبی در بقاع متبرکه استقرار یافتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار