دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی:
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گفت: سبك زندگی هم مجموعه ای از روابط درون خانواده ، روابط اجتماعي ، روابط سياسي و روابط اقتصادی است و در اينجا وظيفه ما در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی معنا می يابد و بايد ببينيم چه مقدار از بازوی فرهنگ و هنر توانسته ايم برای توسعه سيره اهل بيت عليهم السلام در زندگی مردم بهره ببريم
کد خبر: ۱۰۶۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ 07 August 2022

به گزارش تابناک رضوی، محمد حسین زاده ضمن بیان اینکه هر چند صرف خواندن زيارت عاشورا نور است، گفت: توجه به درس های آن هم مهم است، در زيارت عاشورا از خداوند مي خواهيم كه  زندگي و مرگمان را همچون زندگي و مرگ پيامبر صلي الله عليه و آله و اهل بيت طاهرينشان قرار دهد و در ساده ترین برداشت از اين فراز به این می‌رسیم که می‌بایست سبك زندگيمان به مدل سبك زندگی پيامبر صل الله عليه و اله و اهل بيت ايشان نزدیک شود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان افزود: سبك زندگی هم مجموعه ای از روابط درون خانواده ، روابط اجتماعي ، روابط سياسي و روابط اقتصادی است و در اينجا وظيفه ما در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی معنا می يابد و بايد ببينيم چه مقدار از بازوی فرهنگ و هنر توانسته ايم برای توسعه سيره اهل بيت عليهم السلام در زندگی مردم بهره ببريم؛ به عنوان مثال در سياست خارجی می توانيم از تراز دوستی و دشمنی با اهل بيت ( اني سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم ) در مراودات خود استفاده كنيم که در اين مراودات مرزهای جغرافيايی تا حدودی بی اعتبار می شوند و مرزهاي اعتقادی نقش آفرین است.

حسین زاده تصریح کرد : اگر نتوانيم اين مضامين مهم را با ابزار فرهنگ و هنر به مردم منتقل كنيم در انتقال فلسفه عاشورا دچار مشكل می شويم و اگر فلسفه عاشورا درست تبيين نشود، تحريف ها و تحليل های غلط ارائه می شود .
حضرت زينب سلام الله عليها اين تبيين را به خوبی انجام دادند. دستگاه حاكم آن زمان نمی خواست هيچ يك از واقعيت هاي عاشورا منعكس شود در حالی كه حضرت زينب سلام الله عليها به مفهوم امروزی در جايگاه يك رسانه قوي از روز 11 محرم روشنگری در باب واقعه عاشورا را آغاز نمودند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان داشت: وظيفه ما به عنوان دستگاه فرهنگی اين است كه اين معارف را به درستی منتقل كنيم، جريان حق و باطل هميشه وجود دارد، همچنان كه عاشورا و كربلا و امام شهيد، برای رساندن پیام عاشورا به گوش جهانیان حضرت زينب (س) و سجاد (ع) را لازم دارد ، در دنيای كنونی كه دنيای نفاق رسانه است ، وظيفه ما هم در جهاد تبيين سنگين تر است.
حسین زاده با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در بیان مفهوم جهاد گفت: جهاد تنها به معنای تلاش و کوشش نیست بلکه جهاد در برابر دشمن است و بر اساس اين تعريف، جهاد تبيين ابزار محبان اهل بيت عليهم السلام براي مقابله با دسيسه دشمنان است . حمله دشمن تنها با ادوات جنگی، زميني و هوايي و بمب و موشك نيست و در  دنياي فعلي براي دشمن ابزار فريب، نفاق، تزوير و دروغ كاراتر است.
حضرت سيدالشهدا عليه السلام  10 سال از دوران امامت خود را در دوره معاويه گذراند و در اين ده سال همان خط مشی امام حسن عليه السلام را داشت چون زمانه معاویه، زمانه نفاق بود اما رفتار يزيد در فسق و فجور آنقدر علنی و غیر قابل کتمان بود كه امكان تشخيص حق و باطل براي مردم فراهم شد و به همين دليل است كه واقعه كربلا براي ما جريان ساز می شود.
ما هم با همه قوا بايد بتوانيم در اين جهاد تبيين از ظرفيت های فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده كنيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار