تاکنون حدود ۸۱ هزارتن گندم در مازندران و ۵.۹ میلیون تن گندم در کشور خریداری شده است
کد خبر: ۱۰۵۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲ 26 July 2022
به گزارش تابناک مازندران ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون حدود ۸۱ هزارتن گندم در مازندران و ۵.۹ میلیون تن گندم در کشور خریداری شده است.

 حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه امنیت غذایی این سازمان اظهار کرد: با توجه به فصل تابستان و حضور مسافران در استان، همه تلاش ما برای حفظ آرامش بازار، تامین اقلام اساسی و امنیت غذایی کشور است.

 

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی کارنامه خوبی پس از آزادسازی قیمت ارز داشته است هرچند کاستی هایی در این زمینه وجود داشته و دارد اما در مجموع اقدامات انجام شده قابل قبول است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: تاکنون حدود ۸۱ هزارتن گندم در مازندران و ۵.۹ میلیون تن گندم در کشور خریداری شده است.

 

 این مسؤول اظهار کرد: کنترل و حضور در بازار برای بازرسی و نظارت امور مورد تاکید است تا مشکلات موجود مرتفع شده و مردم رضایت داشته باشند.

 

عنایتی بیان کرد: ۶۵ درصد نانوایی های استان مجهز به کارتخوان هوشمند شدند و مابقی هم در دست اقدام است.

 

 وی خاطرنشان کرد: در مقطعی با افزایش قیمت تخم مرغ مواجه بودیم و تلاشمان بر این است با وارد کردن تخم مرغ به استان قیمت ها را متناسب و متعادل کنیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در تامین گوشت مرغ مشکل نداریم و تولید به اندازه کافی انجام می شود هرچند مرغداران با مشکلاتی مواجه هستند و گلایه مندی هایی در این خصوص وجود دارد که قابل پیگیری و بررسی است‌.

 

عنایتی با بیان اینکه وضعیت جوجه ریزی در ۴ ماهه نخست امسال قابل قبول بوده و نشان از افزایش جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان دارد.، گفت: پشتیبانی امور دام بخشی از مرغ مازاد را ذخیره سازی کرد تا از رکود بازار جلوگیری کرده و در زمان لازم در استان توزیع شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۰۰ تن مرغ، ۱۲۰۰ تن شکر، ۲۰۰ تن گوشت قرمز و دو هزار تن برنج برای ماه محرم به استان مازندران تخصیص داده شد و هیات های مذهبی می توانند برای استفاده از این سهمیه اقدام کنند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: سهمیه کالاهای اساسی که برای ماه محرم و صفر در استان مازندران در نظر گرفته شد با قیمت مصوب عرضه خواهد شد.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: تا لحظه ای که وظیفه مندی در حوزه تنظیم بازار داریم به نحو احسن فعالیت ها را انجام خواهیم داد و پیگیر نظارت در سطح بازار خواهیم بود.

 

 عنایتی بیان کرد: کسری کالا در بازار وجود ندارد و کالاهای اساسی به اندازه کافی وجود دارد و نگرانی در این خصوص نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار