رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات ویژه برای آزادسازی خودروها و موتورسیکلت های توقیفی در پارکینگ های نیروی انتظامی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ 25 July 2022

شرایط ویژه پلیس برای ترخیص خودرو و موتورسیکلت های توقیفی

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ جبار پیوست در نشست با خبرنگاران گفت : تعداد خودرو و موتورسیکلت های رسوبی که به هر دلیلی در پارکینگ نیروی انتظامی وجود دارند بسیار زیاد هستند.
سرهنگ پیوست افزود : در مرحله سوم طرح ترخیص وسایل نقلیه موتوری در پارکینگ های نیروی انتظامی شرایط بسیار ویژه ای در نظر گرفته شده است و تلاش شده است صاحبان این خودروها بتوانند به هر نحو ممکن وسیله نقلیه خود را ترخیص کنند.
وی ادامه داد : ۱۱ پارکینگ در سطح استان، آماده ارائه خدمت به صاحبان وسایل نقلیه توقیفی هستند که این افراد می توانند با مراجعه به این پارکینگ ها اقدام به ترخیص خودرو یا موتورسیکلت خود نمایند.
سرهنگ پیوست گفت : بنابر حکم شرعی رهبر انقلاب این وسایل نقلیه نزد نیروی انتظامی امانت هستند و باید از آن ها محافظت شود که نیروی انتظامی در این خصوص کوتاهی نمی کند.
وی افزود : در مرحله سوم به اطلاع مردم رسانده شده که از عید قربان تا ۶ مرداد ماه زمان استفاده از این شرایط ویژه است از جمله اینکه جرائم خودروهای توقیفی تا قبل از ۱۴۰۰ به صورت اقساط دوازده ماهه ترخیص می شوند.
سرهنگ پیوست برخی شرایط ویژه در این طرح را مطرح کرد و اظهار داشت : کلیه جرائم دوبرابری حذف می شود و حتی برای تسهیل بیشتر اگر صاحب خودرو بیمه یا گواهینامه هم نداشته باشد با اخذ تعهد مبنی بر عدم خروج ماشین از پارکینگ منزل تا اخذ بیمه و آوردن یک فرد دارای گواهینامه برای انتقال ، وسیله نقلیه خود را ترخیص کند.
وی به دیگر شرایط تسهیل شده اشاره کرد و افزود : در این طرح که زمان آن محدود و مشخص است، هزینه پارکینگ بر اساس تعرفه سال ۱۳۹۴ حساب می شود.
پیوست گفت : در خصوص خودروهای فاقد بیمه که از زمان انقضای بیمه ان ها گذشته با بیمه هماهنگ شده است که این خودروها شامل جریمه دیرکرد نشوند و با شرایط ابتدای بیمه ، اقدام شود .
رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : مالک یا نماینده قانونی مالک خودرو ، هم می توانند می تواند برای ترخیص اقدام می کند .
سرهنگ پیوست گفت : برای این خودروهای توقیفی در صورت اقدام به ترخیص در زمان اعلام شده ، هیچگونه الزامی به تسویه حساب عوارض شهرداری ، طرح ترافیک ، عوارض بزرگراهی و اینگونه جرائم نیست .
وی ادامه داد : صاحبان خودروهای توقیفی می توانند از طریق سامانه پلیس من مراجعه و تشکیل پرونده دهند و بدون حضور اقدامات لازم را انجام دهند و فقط هنگام ترخیص به پارکینگ مراجعه کنند.

سرهنگ پیوست در پایان اظهار داشت : با توجه به شرایط اقتصادی جامعه ، پلیس همه تلاش خود را برای کمک و تسهیل ترخیص خودروهای توقیفی انجام داده است و انتظار می رود صاحبان این وسایل نقلیه (خودرو و موتورسیکلت ) از این شرایط به نحو مطلوب استفاده کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار